حمید محمودزاده مدیر عامل دیدار از جذب سرمایه این استارتاپ توسط یک سرمایهگذار فرشته (Angel Investor) خبر داد.
این سرمایهگذاری که به واسطه خرید ۱۹٪ از سهام نرم افزار CRM دیدار توسط یک سرمایهگذار فرشته (Angel Investor) انجام شده، آغازگر فصل تازهای در صنعت CRM برای اسمالبیزینسهای ایران خواهد بود. در شرایط فعلی اکوسیستم استارتاپی که عموم کسبوکارها با مشکلات فراوانی روبرو هستند و کمتر کسی تمایل به تزریق سرمایه بر روی استارتاپها دارند،، این جذب سرمایه می تواند نویدبخش این موضوع باشد که رفته رفته سرمایه گذاران اقدام به ورود منابع خود به کسبوکارهایی خواهند کرد که گامهای گذار از شرایط رکود فعلی را میپیمایند.
علی رضایی آشتیانی (مشاور جذب سرمایه دیدار) گفت: همان موجی که در دوران سالهای ۹۳ تا ۹۶ برای ایدههای پلتفورمی شاهد بودیم و منجر به راهاندازی کسبوکارهایی مانند تاکسیهای اینترنتی، سرویسهای خرید آنلاین و غیره شد، اکنون در حوزه کسبوکارهای متنبی بر تکنولوژی ابری در حال وقوع است. بدون شک سرمایهگذاران به دنبال محصولات با حداقل ریسک بوده و شرکتهای ارائه دهنده محصولات SAAS در این کارزار پاسخگوی خواستههای سرمایهگذاران هستند. این تغییر رویه خود میتواند پاسخ منطقی به تغییرات سیاسی و اقتصادی فعلی ایران باشد؛ تغییری که تجربه موفق ابرآروان و دیدار را میتوان به عنوان آغازکننده این مسیر دانست.
آشتیانی در ادامه افزود: این جذب سرمایه در شرایط فعلی تحریم و کرونا دو پیغام مهم با خود به همراه داشت؛ اول تغییر تمایل سرمایهگذارها به محصولات SAAS با توجه به میزان متفاوت ریسک اینگونه سرمایهگذاریها و دوم چشمانداز مثبت محصولات مبتنی بر تکنولوژی ابری در ایران که با توجه به تجربههای موفق قبلی کم کم دارند به یکی از مدلهای موفق برای تولید و توسعه ایدهها تبدیل می شوند.
حمید محمودزاده مدیر عامل گروه نرم افزاری آرمیتیس در این خصوص افزود: با این جذب سرمایه و با توجه پتانسیل بالایی است که در بازار CRM وجود دارد، در سال ۹۹ شاهد حضور جدیتر دیدار در بین کسبوکارها بوده و قصد داریم تا یک جهش استراتژیک داشته باشیم. با در نظرگیری میزان بکر بودن بازار حوزه CRM در ایران و منطقه و پتانسیل بالا برای رشد، به دنبال افزایش بازار خود نه تنها در ایران، بلکه در خارج از مرزهای ایران و کشورهای منطقه هستیم. از این رو طبق برنامهریزیهای انجام شده، در سال ۹۸ به دنبال جذب سرمایهگذار بودیم.
وی خاطر نشان کرد: تمرکز ما در دیدار ارائه یک نرمافزار ابری جهت استفاده کسبوکارهای کوچک است و در این زمینه نیز هدف ما این است که ۲۰درصد بازار اسمالبیزینسهای ایران را از آن خود کنیم، همچنین به دنبال توسعه محصول خود در کشورهای اطراف هستیم و سعی داریم بتوانیم به زودی محصولمان را به خارج از مرزهای ایران ببریم، اول از کشورهای اطراف شروع کرده و در نهایت بتوانیم با رقبایی که در این حوزه فعالیت دارند، رقابت کنیم.
دیدار یک نرمافزار CRM ابری به شمار میرود که مخصوص کسبوکارهای کوچک و متوسط است و به نوعی تمرکز اصلی مجموعه ما نیز روی همین نرمافزار است که یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری محسوب میشود و در بخش فروش شرکتها، به این منظور که بتوانند فروش بیشتری داشته باشند، استفاده میشود.