پاسخ تپسی به مشکلات در سرویس مدارس

مدیرعامل تپسی درباره علل تاخیر در ارایه سرویس مدرسه این شرکت، گفت: شهرداری در خصوص تأمین ناوگان قول همکاری داده بود که بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. هم اکنون ۵۰ درصد از درخواست‌های سرویس مدرسه در حال انجام است و برای ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس نیازمند زمان و همراهی والدین هستیم.

تپسی از سوم مهرماه و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی قرار بود خدمتی تحت عنوان «سرویس مدرسه» را راه‌اندازی کند تا به این واسطه نظم و شفافیت در این حوزه ایجاد شود. روز سوم مهر ماه اما کاربران این سامانه اعلام کردند سرویس مدرسه که قرار بود کار خود را آغاز کند، با اختلال مواجه شده است.

پس از اعلام اختلال از سوی کاربران ناراضی که در روز نخست مدارس دچار مشکل شده بودند، پیگیری‌ها از این شرکت نشان داد که آنها به دلیل درخواست زیاد کاربران برای این سرویس، غیرقطعی بودن ساعات مدارس تا لحظات آخر و درخواست‌های متعدد والدین برای تغییر ساعات در ارائه این سرویس دچار اختلال شده‌اند.

«میلاد منشی پور» هم بنیانگذار و مدیرعامل تپسی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ابتدای تابستان ۱۴۰۲ تصمیم گرفتیم سرویس مدرسه تپسی را راه‌اندازی کنیم. این تصمیم باتوجه‌ به درخواست‌های مکرر کاربران ما از زمان شیوع کرونا بود، ضمن اینکه تابستان امسال نیز سمت مراجع دولتی مانند تاکسیرانی و وزارت کشور از ما درخواست راه‌اندازی این سرویس را داشتند که ما نیز تصمیم گرفتیم به آن ورود کنیم.

وی افزود: این حوزه شاید یکی از آخرین حوزه‌های حمل‌ونقل است که هنوز تکنولوژی به آن وارد آن نشده و متأسفانه سیستم سنتی به‌شدت غیر کارآمد است. در سرویس مدرسه واسطه‌های زیادی درگیر هستند. به طور مشخص در مدارس از مدیران گرفته تا دربان‌ها مدرسه بابت سرویس درصد می‌گیرند و طبق برآورد ما این درصدها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

منشی‌زاده افزود: در بخش دیگر نیز به نظر می‌رسد پیمانکاران سرویس مدارس، حلقه بسته‌ای را تشکیل داده‌اند که به‌واسطه آن ۲۰ تا ۲۵ درصد سهم می‌گیرند. به دلیل وجود همین واسطه‌ها است که هزینه سرویس مدارس بسیار بالا است و راننده نیز به دلیل اینکه نیمی از دریافت اولیا سهم او می‌شود، رضایتی دراین‌خصوص ندارد.

هم‌بنیان‌گذار تپسی تاکید کرد: با ارائه سرویس مدرسه سعی کردیم واسطه‌ها را حذف کرده و قیمتی را مطابق با تعرفه شورای شهر ارایه دادیم که به شکل متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت سرویس مدارس است. این سرویس عملاً یک تحول ایجاد می‌کند و سیستم سنتی سرکار بوده را برهم می‌زند. طبق معمول هر تحولی سخت است و روی روال افتادن آن زمان می‌برد؛ اما اکنون در حال ریل‌گذاری در این بستر هستیم. هر سرویس تا جایگاه خود را بین مردم باز کند نیاز به آزمون‌وخطا دارد. اولیای دانش‌آموزان از سرویس سنتی مدارس ناراضی هستند، خواهش ما این است که آن‌ها کنار ما باشند تا بتوانیم در این فرصت یک سرویس مناسب را ایجاد کنیم که تا سال آینده به بلوغ خود برسد و تحول نهایی در این حوزه حمل‌ونقلی نیز شکل بگیرد.

منشی پور ضمن عذرخواهی در خصوص عدم ارایه سرویس مدرسه در زمان مقرر گفت: سرویس مدرسه را از پنجم مهر با قبول ۲۰ درصد درخواست‌ها آغاز کردیم و امروز تا نزدیک ۵۰ درصد رسیده‌ایم و امیدواریم هر روز به این درصد افزوده شود.

وی تأکید کرد: از اولیای دانش‌آموزان خواهش می‌کنم که در هفته‌های نخست با ما مدارا کنند تا بتوانیم به بهترین شکل این سرویس را ارایه کنیم. برای ما مهم است که این سرویس، سلامت و بدون نقص اجرا شود؛ اما ممکن است ناهماهنگی‌هایی در این زمینه زمان رخ دهد که صبر و حوصله داشته باشند.

هم‌بنیان‌گذار تپسی یکی از دلایل مهم تأخیر در ارائه سرویس مدرسه را بدقولی شهرداری دانست و ادامه داد: قبل از ارائه این سرویس به شکل مکرر با تاکسیرانی تهران جلسه داشتیم و مقدمات به‌خوبی پیش می‌رفت.

منشی پور گفت: یکی از دلایل مهم به نتیجه نرسیدن این کار بدقولی شهرداری تهران بود چرا که آن‌ها به ما قول داده بودند که ناوگان خود را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما ۱۰ روز مانده بود تا آغاز سال تحصیلی به ما گفتند تنها در حالتی ناوگان تاکسی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند که ثبت‌نام را از طریق اپلیکیشن شهرزاد انجام دهید. این کار برای ما به دلایل متعدد برای ما قابل‌انجام نبود و به‌قول‌معروف دست ما را در پوست گردو گذاشتند.

 

منبع: ایرنا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم