مصائب فروش آنلاین مکمل‌های دارویی

اخیرا ویروس کرونا سرعت شیوع بیشتری در ایران پیدا کرده و اعداد و ارقام آمارها نشان می‌دهد شمار ابتلایان به کووید ۱۹ متاسفانه با شتاب روبرو است. این شرایط بحرانی را می‌توان در پیامک‌های وزیر بهداشت که به صورت گسترده برای مردم ارسال شده نیز مشاهده کرد که صراحتا می‌گوید “کرونا، تعارف ندارد” و از تجمع‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنید. در پیامک وزیر بهداشت عنوان شده از اول آذرماه محدودیت‌های جدیدی اجرا خواهد شد.

گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد در فصل پاییز آمار قربانیان کرونا در کشور با شتاب بیشتری رو به فزونی است؛ تا جایی‌ که در روزهای اخیر میزان مبتلایان به کرونا از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته و روزانه دست کم ۴۵۰ ایرانی جان خود را در نبرد با کووید ۱۹ از دست می‌دهند.

با توجه به تشویق در خانه ماندن، در این میان فعالان اینترنتی می‌کوشند تا کالاهای بیشتری را به سبد محصولات‌شان اضافه کنند و کسب‌وکارهای فیزیکی نیز در تلاش‌اند تا از ظرفیت‌های فروش آنلاین بهره‌مند شوند تا مشتریان خود را در این شرایط از دست ندهند. یکی از موضوعات مورد بحث اخیر در مورد فروش اینترنتی دارو بوده که ظاهرا با چالش روبرو شده است. حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا بتازگی در توییتر خود از آمادگی و ظرفیت دیجی‌کالا برای فروش آنلاین مکمل‌های دارویی خبر داده، اما با سد سازمان غذا و دارو مواجه شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در این مورد اخیرا گفته که فروش دارو در فضای مجازی به طور کامل ممنوع است و فروش هرگونه مکمل تغذیه‌ای یا ورزشی به جز داروخانه‌های آنلاین مجاز، ممنوع است. جهانپور با بیان اینکه هیچ تبعیضی در نحوه فعالیت این پلتفرم‌ها صورت نمی‌گیرد، گفته است فروش مکمل در پلتفرم‌های مجازی به جز داروخانه‌های اینترنتی مجاز نیست و در صورت تخطی با این موضوع برخورد قانونی خواهد شد.

اظهارات جهانپور در حالی مطرح شده که در حال حاضر برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به فروش مکمل‌های دارویی، شیر خشک و برخی ویتامین‌ها مشغول‌اند؛ آن هم در شرایطی که مسوولان سازمان غذا و دارو این اقدام را تخلف به حساب می‌آورند.

آقای جهانپور در پاسخ به توییت مدیرعامل دیجی‌کالا در توییتر به همین نکته تاکید می‌کند، اما کماکان مشخص نیست چرا اجازه فروش این مکمل‌های دارویی به دیجی‌کالا داده نمی‌شود؟

پاسخ کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو به توییت حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا

شواهد نشان می‌دهد، با گذشت ۶ ماه از مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی برای تسهیل در فروش و تحویل دارو با استفاده از روش‌های تجارت الکترونیکی، متولیان امر تاکنون اراده و توجهی به سیاست‌گذاری‌های موثر در راستای بهره‌گیری از فروشگاه‌های اینترنتی نداشته‌اند.

حمید محمدی در پاسخ به جهانپور اسکرین شاتی از سوپراپلیکیشن اسنپ‌فود را منتشر کرده که مدت‌هاست در آن فروش مکمل‌های دارویی انجام می‌شود.

پاسخ مدیرعامل دیجی‌کالا به واکنش آقای جهانپور با اسکرین شاتی از اپلیکیشن اسنپ فود که در آن مکمل‌ها بدون مشکل فروخته می‌شود

به هنگام آغاز شیوع گسترده کرونا فروش آنلاین ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها با چالش‌هایی همراه بود. اما اکنون محرومیت بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور از فروش مکمل‌های دارویی شائبه نوعی رانت در این زمینه را ایجاد کرده است. باید دید طی روزهای آتی نهادهایی همچون سازمان نظام صنفی، اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی و یا وزارت بهداشت اقدامی در این رابطه انجام می‌دهند یا خیر.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم