مدیر بازاریابی پوشه: فیلترینگ باعث افت ۵۰ درصدی نرخ دلیوری پوش نوتیفیکیشن‌ها شده است

به گزارش سرویس پوشه (از زیرمجموعه‌های هلدینگ تپسل) «میزان دلیوری پوش نوتیفیکیشن و در نتیجه کارکرد این ابزار دیجیتال مارکتینگ در طول اختلالات و فیلترینگ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است». پوش نوتیفیکیشن پیامی است که می‌تواند از طریق مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود. این پیام را می‌توان بدون داشتن اطلاعات تماس مشتری برای وی ارسال کرد. با استفاده از این نوع سرویس، کسب‌وکارها می‌توانند بازگشت کاربر و تعامل وی را افزایش دهند. یکی از رایج‌ترین سرویس‌ها برای ارسال پوش نوتیفیکیشن در اندروید، فایربیس است. سرویس پیام‌رسان ابری فایربیس (Firebase Cloud Messaging) یک راهکار پیام‌رسانی با پشتیبانی چندپلتفرمی است که امکان ارسال پیام را برای کاربران فعال می‌کند. در ماه‌های اخیر، به دنبال قطعی و فیلترینگ گسترده اینترنت در ایران، ارسال و دریافت پوش نوتیفیکیشن به کاربران ایرانی به شدت دچار مشکل و کاهش شده است.

 

سرویس پوش نوتیفیکیشن پوشه اعلام کرده است که پیرو فیلترینگ گسترده اینترنت، شاهد ۵۰ درصد افت Delivery rate در بخش پوش نوتیفیکشن شده‌ایم که عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. ساغر رفیعی، مدیر بازاریابی و فروش پوشه در خصوص این سرویس می‌گوید: «پوشه یک پلتفرم مارکتینگ آتومیشن بر بستر وب و موبایل است که سال ۹۴ استارت خورد. رسالت و نقش پلتفرم‌های مارکتینگ آتومیشن، کمک به حفظ کاربر و بهبود و حفظ بازگشت کاربر است. در پوشه نیز این رسالت بر اساس سگمنت‌بندی کاربران هدف بر اساس رفتار، ورود و خروج به یک منطقه جغرافیایی یا… و ارسال پیام‌ متناسب با هر سگمنت تعریف شده است. سرویس پوش نوتیفیکیشن بخشی از این پیامی است که می‌توانید به سگمنت ارسال کنید.»

 

رفیعی ادامه می‌دهد: «پوشه همانند سایر پلتفرم‌های مشابه فعال در بازار ایران، ارسال نوتیفیکیشن را از طریق بستر فایربیس انجام می‌دهد. به دنبال قطعی اینترنت و فیلترینگ سنگین فایربیس در ایران، از آنجایی که فایربیس یکی از محصولات گوگل است، فرآیند ارسال و دریافت پوش نوتیفیکیشن به کاربران ایرانی متحمل مشکلات زیادی شده است. مثلا در گزارش تپسل آمده است که پس از این اتفاقات، ۵۰ درصد از کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن به خاطر عدم بازدید کاربر افت کرده‌اند.» رفیعی اشاره می‌کند در پلتفرم پوشه به دلیل اینکه سرورهای مربوطه در خارج از ایران هستند، فرآیند ارسال بدون مشکل انجام می‌شود، ولی مشکل اصلی در سر دیگر پوش نوتیفیکیشن، یعنی بخش دریافت آن توسط کاربر دیده می‌شود. این مشکل ناشی از فیلترینگ اینترنت و استفاده مداوم کاربران از وی‌پی‌ان‌هاست که کاربران ایرانی نمی‌توانستند پوش نوتیفیکیشن را دریافت یا باز کنند.

 

از آنجایی که این فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های اینترنتی، آسیب شدیدی بر کسب‌وکارهای خرد و بزرگ وارد کرده است، پوشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع آن است. این پلتفرم پوش نوتیفیکیشن اعلام کرده است که در شرایط فعلی، می‌خواهد با ارائه راهکار بومی جایگزین فایربیس، بر این مشکل غلبه کنند و با توجه به اهمیتی که فایربیس در پلتفرم‌های اتومیشن با هدف تعامل موثر با کاربران و کمک به حفظ و بازگشت آن‌ها دارد، امکان ارائه این سرویس به کاربران ایرانی را فراهم آورند. رفیعی در این خصوص می‌گوید: «قاعدتا باید در چنین شرایطی یک پلن بی داشت. کسب‌وکارهای ایران در حال حاضر به یک سرویس پیام‌رسانی که بومی‌سازی‌شده باشد و به آن‌ها در حفظ و بازگشت کاربرها کمک کند، نیاز دارند. به همین دلیل ما هم برنامه داریم که در آینده نزدیک یک راهکار بومی جایگزین فایربیس توسعه دهیم که ارسال و دریافت نوتیفیکیشن بر اساس آن انجام شود.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم