گزارش جدید تستادی؛ بررسی دیوار، شیپور، کیلید و آدرس

تستادی سرویس تست کاربری محصولات آنلاین است که بتازگی پنجمین گزارش فصلی خود را منتشر کرده است. تستادی در این گزارش سراغ کاربردپذیری چهار پلتفرم حوزه املاک یعنی آدرس، کیلید، دیوار و شیپور رفته است.

 

سرویس‌های جستجو و معاملات ملک این قابلیت را به شما می‌دهند تا با توجه به نیازهای شخصی سازی شده خود مانند: تعداد اتاق، وضعیت پارکینگ و انباری، متراژ و شرایط محله، و فیلترهای بسیار جزیی تر انتخاب های موجود را مشاهده کنید و با طرف دیگر معامله با یا بدون واسطه گری بستر آنلاین در قرارداد و توافقات مالی، در ارتباط باشید. 

 

در این گزارش تیم تستادی به سراغ تعدادی از بسترهای پرکاربرد این حوزه رفته است، تا تطابق جریان تجربه کاربری این بسترها با روایت معمول تعامل کاربران واقعی با این محصولات را بررسی کند. در میان بسترهای پرکاربرد بازار کسب و کارهای آنلاین در دو دسته بندی کلی، دسته ای از محصولات با رویکرد انتشار آگهی این خدمت را به کاربران ارائه می کنند و برخی از محصولات بصورت تخصصی برای جستجوی ملک طراحی شده‌اند. در این مطالعه تفاوت در این رویکرد مورد توجه تیم تحلیل تستادی قرار گرفته است.

 

در گزارش پیش رو، در سناریوهای  یکسان کاربران یک روایت از جستجوی ملک مورد نظر را با در نظر گرفتن ویژگی های تاثیرگذار در انتخاب ملک تست کرده اند و نتایج در یک چشم انداز خلاصه به شرح زیر است:

فاکتورهای این جدول بر اساس جزئیات و بخش‌هایی که از نظر کاربران در فرآیند استفاده حائز اهمیت بوده و یا با ابهام و سردرگمی بیشتری در مواجهه با آن روبرو شده‌اند تقسیم‌بندی شده است.

جزییات تست‌های انجام شده، ویژگی‌های کاربران و مشکلات ایجاد شده، برای مطالعه و بررسی بیشتر در گزارش جامع موجود است.

 

تست‌‌ کاربردپذیری روشی موثر برای ارزیابی عملکرد وب‌سایت، اپلیکیشن و یا سایر محصولات؛ از راه تماشای رفتار کاربری واقعی که در تلاش است تا کارهایی مشخص را انجام دهد. هدف این است که بخش‌هایی از محصول که احتمال دارد کاربران را گیج یا دچار ابهام کند، مشخص شده و فرصتی برای ارتقا تجربه‌ی کاربری کلی ایجاد شود.

 

علاوه بر امکانات ذکر شده در مسیر دسترسی کاربر به گزینه مناسب، میزان و کیفیت اطلاعاتی که هر بستر در اختیار کاربر می گذارد بسیار در تسهیل انتخاب کاربر نقش دارد. برای مثال تصاویر دقیق و کامل ملک برای اکثر کاربران نقشی کلیدی در انتخاب گزینه‌های موجود دارد و کاربران اشاره می کنند این امکان که می توان حتی از شهری دیگر ملک مورد نظر را بصورت مجازی بازدید کرد ارزش بالایی در این فرآیند ایجاد کرده است. در تکمیل این فرآیند، امکان هماهنگی بازدید حضوری از ملک، تنها با چند کلیک در برخی از این سرویس ها فراهم شده است.

 

گزارش کامل مطالعه کاربردپذیری خدمات آنلاین معاملات ملک تستادی را از اینجا دریافت کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فلای‌تودی

استقبال گسترده از سفرکارت فلای‌تودی؛ فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی در نیمه اول سال

فلای‌تودی اعلام کرد که به عنوان اولین ارائه‌دهنده سفرکارت در ایران، در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ توانسته ۱۰۰ هزار سفرکارت به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به فروش برساند. این…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم