استارتاپ تاکسی آنلاین «بلی» در عراق ۱۰.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استارتاپ تاکسی آنلاین عراقی Baly که تنها ۳ ماه از تاسیس آن می‌گذرد، توانسته ۱۰/۵ میلیون دلار سرمایه از طریق شرکت راکت اینترنت و چندین سرمایه‌گذار دیگر جذب کند.

به گزارش بلومبرگ، «بلی» نخستین سوپراپلیکیشن عراقی است که به تازگی در بغداد پایتخت این کشور با سرویس تاکسی آنلاین آغاز به کار کرده و قصد دارد سرویس‌های دیگری همچون غذا و محصولات سوپرمارکتی را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند و شهرهای بیشتری را در عراق پوشش دهد.

براساس بیانیه این شرکت، بلی با یک تیم ۷۰ نفره از فارغ‌التحصیلان داخلی و دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی کار خود را در عراق آغاز کرده است.

ماتیو مانتووانی (Matteo Mantovani)، یکی از بنیان‌گذاران بلی، کارمند سابق شرکت آمریکایی «مکنزی اند کو» در امارات بوده است که با یک شهروند عراقی دیگر به نام «منقذ العزاوی» که مشاور شرکت آلمانی «راکت اینترنت» بوده، بلی را راه‌اندازی کرده است.

بلی توانسته ۱۰.۵ میلیون دلار سرمایه اولیه از چندین سرمایه‌گذار خارجی جذب کند. در میان سهامداران بلی شرکت آلمانی راکت اینترنت و گروه اماراتی Majid Al Futtaim (ماجد الفطیم) که به عنوان سرمایه‌گذار و سهامدار اسنپ در ایران پیش‌تر معرفی شدند، مشاهده می‌شود. بلی اعلام کرده که این مبلغ را خرج افزایش کاربران این اپلیکیشن در سراسر عراق خواهد کرد.

به گزارش دو سال پیش روزنامه اعتماد، ۱۰ درصد از سهام اسنپ متعلق به مجموعه هایپراستار است. هایپراستار فروشگاه زنجیره‌ای است که سهامدار اصلی آن در ایران نیز گروه اماراتی ماجد الفطیم است.

ماتیو مانتووانی، عضو هیات مدیره شرکت «بلی» می‌گوید که عراق با جمعیت بیش از ۴۰ میلیون نفر و نسبت بالای ۹۰ درصدی استفاده از تلفن‌های همراه پتانسیل‌های بالایی برای تغییرات گسترده در عرصه دیجیتال دارد. به گفته مانتووانی عراق با نسبت بالای جمعیت جوان یک مکان ایده‌آل برای انقلاب اقتصادی با استفاده از فناوری‌های دیجیتال است.

به گزارش بلومبرگ، عراق کمتر شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی از این دست بوده، هرچند برخی نشانه‌های بسیار جزیی در پیشرفت در این عرصه دیده می‌شود.

پیش‌تر شرکت تاکسی آنلاین اماراتی کریم (Careem) در تابستان ۲۰۱۹ فعالیت خود را در بغداد، سپس شهرهای نجف و بصره (که حمل‌ونقل عمومی بسیار ضعیفی دارد) آغاز کرد. ضریب نفود اپلیکیشن واتس اپ در عراق ۸۰ درصد است و کریم با اتصال به واتس اپ از طریق یک بات کار می‌کند. کاربر عراقی برای تاکسی گرفتن به هر یک از زبان‌های عربی یا انگلیسی به بات واتس اپ پیام می‌دهد و اگر شماره تلفنش در دیتابیس کریم موجود باشد، سپس با ارسال لوکیشن خود تاکسی در محل حاضر می‌شود.

نمایی از سوپراپلیکیشن بلی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم