بررسی رابط کاربری و هویت بصری اپلیکیشن بلوبانک

ارائه تجربه کاربری راحت و آسان در کنار ظاهر بصری زیبا برای موفقیت هر برنامه یا اپلیکیشنی حیاتی و ضروری است. این موضوع در مورد اپلیکیشن‌های خدمات بانکی با توجه به حساسیت‌ها و اهمیت این حوزه با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود.

 

بلوبانک به عنوان یکی از استارتاپ‌های پیشرو حوزه نئوبانک ایران، اپلیکیشن خود را با اولویت ساخت یک تجربه آسان، دلچسب و منحصر‌به‌فرد برای کاربران طراحی کرده است. اپلیکیشن بلوبانک، مانند کارت‌های بانکی بلو، از طراحی مینیمال و رابط کاربری روان و آسانی برخوردار است و تجربه عملیات بانکی را به نحو تازه‌ای در اختیار کاربران بلوبانک قرار می‌دهد.

 

احمد ابراهیمی، مدیر تیم محصول بلوبانک در مورد اپلیکیشن بلو می‌گوید: «چون در نئوبانک‌ها تمام فعالیت‌های بانکی در اپلیکیشن اتفاق می‌افتد و به نوعی اپلیکیشن، نقش شعبه بانک را دارد برای ما مهم بود که طراحی خوبی داشته باشیم و هویت بصری خود را به بهترین شکل برای مشتریان خود تعریف کنیم. تلاش کردیم تا در طراحی اپلیکیشن بلوبانک زیبایی، سادگی و سرعت عمل را همزمان با هم داشته باشیم و فکر می‌کنیم، با توجه به بازخورد خوبی که تا امروز از مشتریان گرفته‌ایم، نتیجه تلاش خود را دیده‌ایم».

 

بلوبانک از زمان شروع به کار خود تاکنون اهدافی همچون سرعت بالا در ارائه خدمات، زیبایی، راحتی و جوانگرایی را در اولویت کاری خود قرار داده است و سعی کرده تا همگام با این اولویت‌ها در همه بخش‌های کاری خود پیش برود. این اهداف در زمان طراحی اپلیکیشن بلوبانک هم مورد توجه توسعه‌دهندگان این برنامه قرار داشت. زمانی که اپلیکیشن بلوبانک را باز می‌کنید با یک نگاه سریع به صفحه‌ای که پیش روی‌تان قرار گرفته است، متوجه می‌شوید که با یک برنامه بانکی کاملا متفاوت روبرو هستید. همه‌ گزینه‌ها در عین طراحی مینیمال و زیبا، به شکلی طراحی شده‌اند که با کمترین لمس یا تاچ در دسترس کاربران قرار بگیرد، به این ترتیب لازم نیست تا برای پیدا کردن گزینه مورد نظر خود زمان زیادی را صرف کنید. عبارات توضیح‌دهنده برای هر گزینه بسیار ساده و شفاف نوشته شده‌اند تا هر شخص با هرسطحی از اطلاعات بانکی بتواند به راحتی با عملکرد هر گزینه آشنا شود. سرعت بالای عملکرد اپلیکیشن هم یکی از موارد مثبتی است که در مورد اپلیکیشن بلوبانک می‌توان به آن اشاره کرد. کار کردن با اپلیکیشن بلوبانک به راحتی و با سریع‌ترین پاسخ لمسی اتفاق می‌افتد. رنگ‌های به کار رفته در این اپلیکیشن در عین سادگی و زیبایی، جلوه‌ی منحصر به فردی هم ایجاد کرده است. قسمت «کارت» در اپلیکیشن به طوری طراحی شده است که می‌توانید کارت بانکی خود را از تمامی جهت‌ها ببینید. این طراحی، علاوه بر زیبایی، این امکان را فراهم می‌کند تا در صورت همراه نداشتن کارت بانکی خود به اطلاعات درج شده روی آن دسترسی داشته باشید.

 

بلوبانک فعالیت خود را از اواخر سال ۱۳۹۸، به عنوان یک نئوبانک ایرانی، با شعار «زمین بازی را عوض کردیم» شروع کرد. بلوبانک با تکیه بر نوآوری‌ و ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد از خدمات بانکی به تازگی موفق شد از مرز یک میلیون کاربر عبور کند و به یکی از اهداف مهم خود برسد. این نئوبانک ایرانی، نه تنها سیستم بانکداری سنتی را به سیستمی تماما آنلاین، با کاربری‌ آسان و سریع تبدیل کرده، بلکه توانسته به عنوان یک هویت بصری جذاب در میان قشر جوان شناخته شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فلای‌تودی

استقبال گسترده از سفرکارت فلای‌تودی؛ فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی در نیمه اول سال

فلای‌تودی اعلام کرد که به عنوان اولین ارائه‌دهنده سفرکارت در ایران، در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ توانسته ۱۰۰ هزار سفرکارت به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به فروش برساند. این…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم