پلتفرم خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت باما، از ابتدای بهمن ماه خدمات جدیدی را برای برندهای حوزه خودرو و وسایل نقلیه معرفی کرده است.
در این سرویس شرکتها میتوانند در باما تبلیغات برند و محصولات خود را به مخاطبان اصلی محصولاتشان نمایش دهند.
بنا بر گزارش عملکرد باما در سال گذشته این پلتفرم میزبان ۳۱ میلیون بازدید کننده یکتا بوده است که با احتساب حدود ۲۰ میلیون خودروی فعال در کشور، میتوان گفت که ایرانیان برای خرید خودرو و آگاهی درباره قیمت و مشخصات فنی آن از مسیر باما میگذرند.
به بیان دیگر باما بخشی از مسیر تصمیمگیری بازار خودروی ایران است؛ جایگاهی که در جستجوی اینترنتی درباره خودروها نیز متوجه حضور باما در ابتدای مسیر تحقیقات مشتریان میشویم. همین پتانسیل سبب شده است تا باما مشابه پلتفرم های تخصصی خودرو در جهان همانند Autotrader و یا Mobile.de که نقش مهمی در مسیر انتخاب و معامله خودرو دارند، وارد عمل شده و تبلیغات هدفمند و ویژه صنعت خودرو و وسایل نقلیه را معرفی کند.
همکاری برندهای مطرح خودرویی همانند مرسدس بنز، فولکس واگن، سیتروئن و… با پلتفرمهای مشابه باما، نشان میدهد پلتفرمهای اختصاصی و تخصصی خرید و فروش خودرو انتخاب هوشمندانهای برای مدیران برند و بازاریابی این غولهای صنعتی بوده است.
در ایران هم کرمان موتور اولین برندی بوده است که محصولات خود را در باما تبلیغ کرده است. تبلیغات هدفمند و هوشمندانه باعث کاهش هدر رفت سرمایههای تبلیغاتی و رساندن پیام و تاثیرگذاری بر مخاطب نهایی است.