در راستای موفقیت سامانه شیراز تخفیف در بازارهای اینترنتی، فرزاد نصیر زاده مدیرعامل و بنیانگذار شیراز تخفیف در گفتوگویی با سایت «آیچیزها» از چالشها و موفقیتهای شیراز تخفیف میگوید.
«شیراز تخفیف یک سامانه تخفیف محلی است که در زمینه فروش کوپنهای تخفیفی از مراکز خدماتی، تفریحی و بهداشتی و فرهنگی با الهام از سایت groupon از تیر ۹۲ فعالیت خود را در شیراز شروع کرد و در حال حاضر هشتاد درصد از سهم بازار اینترتی شیراز را در اختیار دارد. از دلایلی که سایت گروهی تخفیف را انتخاب کردیم بیزینس مدل آن بود، وین وین وین، یعنی هم مصرف کننده، هم فروشنده و هم شیراز تخفیف در این مدل سود میبرند. بیزنس مدل ما به صورت CBC است که در آن سامانه شیراز تخفیف به عنوان واسطی است که کوپنها را از فروشندگان دریافت کرده و به مصرفکنندگان که مایل به دریافت کوپنها هستند ارائه میدهید.»
نصیرزاده میگوید با وجود روند افزایش درآمد و توسعه سامانه تخفیف، رقبای مطرحی همواره سعی در تصاحب بازار شیراز کرده اند، اما سامانه شیراز تخفیف همواره با با ارائهی خدمات منسجمتر و حفظ کیفیت و رضایت مشتری، سهم خود را در بازارهای اینترنتی حفظ کرده است. اما این سامانه مانند همه رقبای خود در بازار با چالشهایی روبه رو است؛ چالشهایی مانند جذب سرمایهگذاری و نیروی متخصص و … که این سامانه با جذب سرمایهگذاران هوشمند، علاوه بر سرمایهگذاری، همکاریهای لازم را با آنها به عمل آورده است و همچنین با جذب نیروهای قوی در تیم سعی میکند از این چالشها عبور کند.
اما چالش جدیدی که سامانه شیراز تخفیف با آن روبه رو بود، قطع ده روزه اینترنت و عدم ثبات وضیعت اینترنت در دی ماه سال جاری بود که نصیرزاده در این باره میگوید: با توجه به اینکه سرور ما به خارج وصل است، ۳ الی ۴ روز فعالیت فروش ما متوقف شد که در نتیجه آن چهل درصد در فروش ریزش داشتیم که حاصل عدم اعتماد کاربران اینترنتی ما بود که باعث خسارت به بخش بیزینس ما شد، البته ما با تلاش توانستیم بسیاری از کاربران را به سیستم برگردانیم.
اکنون نیز تمام تلاش ما بر این است که خدمات خود را ارتقا دهیم و در آینده برنامههایی را برای بهبود سامانه نیز خواهیم داشت. به طور مثال تیم تصمیم دارد با توجه به اینکه خدمات ما تقریبا در سراسر نقاط شیراز است، روی مکان فعلی کاربر تمرکز کرده و نزدیکترین پیشنهادها را بر اساس مکان کاربر به آنها ارایه دهیم.