نشست خبری مایکت در خانه کارمان برگزار شد. وحید رحیمیان، مدیرعامل مایکت در این نشست گفت مایکت یک پلتفرم دو وجهی است که وجود آن باعث شده انحصار در این اکوسیستم (استور اپلیکیشن) از بین برود.
در ادامه مدیرعامل این مجموعه به ارایه آمارهایی پرداخت. به گفته رحیمیان مایکت اکنون روی ۲۵ میلیون تلفن هوشمند نصب است و ۱۰ میلیون کاربر یکتا دارد. ماهانه ۷۰ میلیون جستجو در این استور انجام میشود و ترافیک ۷ میلیون گیگابایت در ماه برای آن ثبت شده است. ۶۰ میلیون دانلود اپلیکیشن و بازی در ماه از مایکت انجام میشود و ۲۲ هزار توسعهدهنده ایرانی و ۳۵۰ هزار اپلیکیشن با مایکت همکاری میکنند.
به گفته وحید رحیمیان فروش سال ۹۹ مایکت به میزان ۲.۸ برابر سال ۹۸ بوده است.
مدیرعامل مایکت با اشاره به آمارهای جالب از برخی اپلیکیشنها بیان کرد ۴۵ هزار نصب جدید در چهار روز نخست عرضه اپ «بلد» در این استور ثبت شده است. او همچنین گفت ۳۵۰ هزار نصب اپلیکیشن “شاد” در یک روز مایکت اتفاق افتاده است. به گفته رحیمیان امکان مشاهده فیلم و سریال با مدل AVOD همچون آنچه پیشتر در کافهبازار شاهد آن بودیم، به مایکت اضافه شده است.
در ادامه مراسم کمیل کمال، مدیر فنی مایکت گفت ۳۰ درصد نصبها در مایکت از کانال “پیشنهادها در جستجو” حاصل میشود. او همچنین تصریح کرد مایکت برای تبلیغات در جستجو با آژانس «مگنت» همکاری دارد. به گفته او روزانه ۲.۳ میلیون جستجو در مایکت انجام میشود.
حدیث خسروی، مدیر روابط عمومی مایکت گفت تیم مایکت در حال حاضر ۷۰ نفر است که نیمی از آنها دورکار هستند. به گفته خسروی مایکت یکی از شرکتهای هلدینگ «حصین» به شمار میرود.
ماه گذشته مایکت آغاز اجرایی شدن کاهش ۵۰ درصدی سهم خود از درآمد توسعهدهندگان را اعلام کرد. رحیمیان در رابطه با این موضوع بیان کرد نصف شدن کمیسیون این شرکت باعث تغییراتی در درآمدشان شده، اما در حال حاضر تراز درآمد شرکت مثبت است و آنها امیدوار به بزرگتر شدن کیک این مارکت هستند.
در انتهای این مراسم مدیرعامل مایکت از برنامههای این شرکت برای سرمایهگذاریهایی در عرصه گیم و استودیوهای بازیسازی خبر داد.