گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا؛ اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر

شرکت دیجی‌کالا گزارش جدیدی از منابع انسانی خود را منتشر کرده است. این گزارش که با عنوان “گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا” شناخته می‌شود متشکل از آمار و ارقام مرتبط با منابع انسانی دیجی‌کالا در طی سال‌های فعالیت این مجموعه است.

دیجی‌کالا می‌گوید طی هفت سال گذشته به عنوان یک کسب‌وکار ایرانی رشد معنی‌داری داشته است. براساس این گزارش تعداد همکاران دیجی‌کالا هم‌اکنون ۶۱۳۵ نفر است و طی ۷ سال اخیر ۳۰ برابر رشد داشته است.

گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از بیش از ۶ هزار نیروی فعال در این شرکت مربوط به بخش عملیات (۷۷ درصد) است که شامل نیروهای انبار، امور مشتریان و محتوا می‌شود. همچنین ۱۸ درصد مربوط به بخش غیر عملیات بوده و ۵ درصد تیم فنی این شرکت است. این رقم بیانگر این است تیمی در حدود ۳۰۰ نفر بخش تکنولوژی دیجی‌کالا را تشکیل داده. دیجی‌کالا سرمایه‌گذاری زیادی در بخش فناوری خود کرده و پیش‌تر اعلام کرد پلتفرم آن قابل برابری با نمونه‌های مشابه خارجی همچون علی‌بابا یا لازاداست و به دست مهندسان ایرانی توسعه داده شده است.

براساس این گزارش ۴۸۶ تنوع شغلی در دیجی‌کالا وجود دارد و میانگین سنی همکاران دیجی‌کالا از ابتدای تاسیس تاکنون همواره در بازه ۲۸ تا ۳۲ سالگی در نوسان بوده است. این گزارش می‌گوید ۹۸.۸ درصد همکاران دیجی‌کالا از نسل هزاره هستند و میانگین سنی این شرکت در مجموع ۳۰.۳ سال است که در نمودار زیر در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دنیا همچون آمازون، تسلا و اپل مشاهده می‌شود.

گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد ۲۶ درصد مدیران این شرکت و در بین تمامی همکاران، ۱۶ درصد خانم‌ها هستند.

تصویر زیر بخشی از گزارش است که مقایسه دیجی‌کالا با شرکت‌های برتر دنیا از نظر ترکیب جنسیتی را نشان می‌دهد.

نمودار زیر تفکیک مدرک تحصیلی نیروهای دیجی‌کالا را نشان می‌دهد. نکته جالب این است که بیش از نیمی از افراد تیم تکنولوژی دیجی‌کالا که سکان دار بزرگترین شرکت فناوری ایران هستند مدرک کارشناسی دارند. این موضوع نشان می‌دهد تحصیلات دانشگاهی بالاتر عامل موثر در برتری دولوپرها و برنامه‌نویسان شرکت‌های فناوری و استارتاپی نیست؛ همچون موضوعی که سال‌هاست جامعه برنامه‌نویسان به آن معتقدند.

در دیجی‌کالا ۴۸۶ تنوع شغلی وجود دارد. گزارش دیجی‌کالا بیان می‌کند که روزانه ۴۰۰ هزار آیتم کالا در این فروشگاه اینترنتی ثبت می‌شود.

دیجی‌کالا می‌گوید در ایام کرونا ۲ هزار نیروی جدید استخدام کرده و ۱۶۶ نفر را تنها در یک روز پس از انجام ۶۰۰ مصاحبه در همان روز جذب کرده است که رکوردی در نوع خود محسوب می‌شود.

گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد در نیم سال اول ۹۹ تیم تکنولوژی بیشترین میزان استخدام را داشته است.

گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا را از اینجا دانلود کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم