در پنجمین دوره جشنواره نهال فینتک «ازکی» در بخش اینشورتکها به دلیل توسعه خدماتی مانند سامانه خسارت آنلاین، خرید اقساطی بیمه و همچنین نقش آفرینی در ترویج فرهنگ خرید آنلاین بیمه با کمپینهای گسترده تبلیغاتی، به عنوان اینشورتک برگزیده سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.
رسالت جشنواره نهال فینتک فراهم آوردن فضای رقابت و ایجاد انگیزه برای تولد ایدههای جدید و نوآور در صنعت فینتک ایران است. جایزه نهال فینتک در پایان هر سال به مجموعهای از اپلیکیشن، محصول، راهکار، شرکت یا نهادهای برگزیده و افراد تاثیرگذار در حوزه فینتک اهدا میشود.
انتخاب «ازکی» بهعنوان اینشورتک برتر سال ۱۴۰۳، بازتابی از رشد سریع و تأثیر قابل توجه این شرکت در صنعت بیمه دیجیتال ایران است؛ صنعتی که بهرغم ساختار سنتی و مقاوم نسبت به تغییر، در سالهای اخیر با ورود بازیگران فناور، دستخوش تحولاتی جدی شده است.
تحول در تجربه کاربری بیمه؛ مسیری که «ازکی» دنبال میکند
«ازکی» فعالیت خود را با تمرکز بر مقایسه، مشاوره و فروش آنلاین بیمهنامه آغاز کرد و بهمرور، با توسعه خدمات خود در لایههای مختلف زنجیره ارزش بیمه، توانست نقش پررنگتری در بازار ایفا کند. در شرایطی که فرایند انتخاب و خرید برای کاربران پیچیده و زمانبر است، «ازکی» تلاش کرده با بهرهگیری از فناوری و طراحی تجربه کاربری ساده، مسیر تصمیمگیری را شفافتر و قابلفهمتر کند. همینطور با ارائه و توسعه شیوههای پرداخت متنوع: اقساطی، اعتباری BNPL و … بتواند دسترسی و خرید بیمه را برای تمامی اقشار جامعه را به فرایندی راحت و ساده تبدیل کند.
با توجه به اینکه همچنان سهم فروش آنلاین بیمه در ایران همچنان نسبت به ظرفیت بالقوه این بازار پایین است. در این شرایط، شرکتهایی مانند «ازکی» که توانستهاند با ارائه امکان مقایسه، مشاورهی آنلاین، فرآیند خرید سریع و پشتیبانی مؤثر، اعتماد کاربران را جلب کنند و نقشی کلیدی در فرهنگسازی خرید آنلاین بیمه ایفا کنند.
فراتر از فروش؛ از محصولمحوری به تجربهمحوری
«ازکی» در طول سالهای فعالیت خود، صرفاً بهعنوان یک پلتفرم فروش بیمه باقی نمانده و با توسعه زیرساختهای فناورانه و همکاریهای B2B، تلاش کرده نقش فعالی در زیستبوم اینشورتک ایران ایفا کند.
رویکرد تجربهمحور در «ازکی» باعث شده این شرکت همواره در پی پاسخ به این پرسش باشد که چگونه میتوان بیمه را به یک خدمت ارزشمند و در دسترس تبدیل کرد. همین نگاه، موتور محرکی برای تیمهای توسعه کسبوکار، بازاریابی، طراحی محصول، تحلیل داده و خدمات مشتریان و … در «ازکی» بوده است.
با توجه به سرعت تغییر در سبک زندگی کاربران، افزایش ضریب نفوذ اینترنت و رشد اعتماد عمومی به خدمات آنلاین، بهنظر میرسد مسیر اینشورتکها در سالهای پیشرو نیز پرچالش اما روبهپیشرفت خواهد بود. «ازکی»، بهعنوان یکی از بازیگران پیشگام این مسیر، حالا بیش از گذشته برای ادامهی مسیر تحول در صنعت بیمه با انتظارات بالایی همراه است.
مطالب مرتبط
پروپی: راهکار نوین ازکیوام برای ارائه خدمات “الان بخر، بعداً پرداخت کن” به سازمانها
پربازدیدهای هفته
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
خروج موفق مکس هلدینگ از سرمایهگذاری در هومکا
پادکست زوم