قائم‌مقام مدیرعامل بانی‌مد: فروشگاه‌های فیزیکی راهی برای اعتمادسازی ایرانیان برای خرید آنلاین

قائم مقام مدیرعامل بانی مد باور دارد که تبدیل کردن یک مشتری آفلاین به یک مشتری آنلاین دستاوردی است که می‌تواند در احداث فروشگاه‌های فیزیکی توسط فروشگاه‌های آنلاین به آن رسید و گسترش این موضوع می‌تواند به‌مرور به بزرگ شدن سهم تجارت الکترونیک کشور کمک کند.

«مجید مظاهری» قائم مقام مدیرعامل بانی مد در همایش MITM که در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد درباره موضوع فیجیتالی شدن که این روزها در فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی رایج شده اعلام کرد: «۲۵ درصد نارضایتی از خرید آنلاین برمیگردد به عدم تطابق تصاویر محصولات با آنچه به دست مردم می‌رسد برمی‌گردد و همین می‌شود که یک سری از فروشگاه‌های بزرگ مثل IKEA به واقعیت مجازی روی می‌آورند تا مردم خرید بهتری داشته باشند. فروشگاه‌های فیزیکی می‌تواند مردم را با کارکرد و روند فروشگاه‌های اینترنتی آشنا کند و اعتماد آن‌ها را به این مجموعه‌ها ایجاد کند.»

به گفته مظاهری، خرده‌فروشان آنلاین در دنیا روی مسائلی چون هوش مصنوعی و واقعیت مجازی حرکت می‌کنند چرا که برخلاف دنیا در مسائل کوچک‌تری باقی نمانده‌اند. قائم مقام مدیرعامل بانی مد تأکید کرد بازماندن در مشکلات کوچک کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران باعث شده که نتوانند پابه‌پای ترندهای دنیا حرکت کنند: «پنجاه درصد مردم که خرید آنلاین در ایران دارند به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد ندارند و از اینکه کالایی که می‌خرند یک کالای تقلبی باشد، واهمه دارند. این مشکلات خیلی بزرگ‌تر و اساسی‌تر برای ما است و باید در وهله اول اعتمادسازی را به‌وجود بیاوریم.»

مظاهری باور دارد مردم ویژگی‌های خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی را نمی‌دانند و اگر این ویژگی‌ها را بدانند قطعا به سمت خرید آنلاین روی می‌آورند: «چرا که مزایای خرید آنلاین به‌ قدرت اقتصادی مردم هم کمک می‌کند. ما اگر بتوانیم حتی یک مشتری را از طرف خرید آفلاین به سمت خرید آنلاین بیاوریم، آن را یک دستاورد می‌دانیم و این موضوع را با راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی نیز به دست می‌آوریم. در فروشگاه‌های فیزیکی به مشتریان خودمان راهنمایی می‌کنیم تا بدانند چطور به خریدهای آنلاین با مزایای بهتر دست پیدا کنند.»

قائم مقام مدیرعامل بانی مد با ذکر این نکته که مدیران بانی مد در روزی که می‌خواستند اولین فروشگاه فیزیکی را افتتاح کنند، از مزایای آن مطمئن نبودند گفت: «اما الان که یک ماه از این موضوع گذشته، نتایج آن را داریم می‌بینیم و بر اساس آمار و ارقام ما به این نتیجه رسیدیم که فروشگاه فیزیکی برای ما دستاورد داشته است و قرار است این مسیر را با قدرت بیشتری ادامه دهیم.»

مظاهری در خاتمه صحبت‌های خود با اشاره به آمار ۵.۷ تریلیون دلاری سهم تجارت الکترونیک در دنیا گفت: «پیش بینی می‌شود این سهم تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار برسد. باید بدانیم چین و آمریکا بازیگران اصلی و سهامداران اصلی این سهم هستند. این بازیگران بزرگ امروزه به این نتیجه رسیده‌اند فروش آنلاین قرار نیست فقط فروش یک محصول باشد و باید یک تجربه خوب برای مشتری رقم بخورد و برای این کار باید از هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و حتی ترندی مثل فروشگاه فیزیکی توسط یک فروشگاه آنلاین استفاده شود.»

گفتنی است اولین فروشگاه فیزیکی بانی مد در اواسط آبان ماه در پاساژ تیداسنتر واقع در شرق تهران با تمرکز بر محصولات آرایشی بهداشتی افتتاح شد. آنطور که مدیران بانی مد اعلام کردند قرار است فروشگاه‌های فیزیکی دیگری در سایر نقاط پایتخت و دیگر شهرهای ایران با تمرکز بر محصولات متنوعی مثل پوشاک و… نیز احداث شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
link

مطالب مرتبط

مدیریت ریسک دقیق با کمک هوش مصنوعی و ابَردیتاها

مدیرعامل دیجی‌‌پی با اشاره به اینکه اکوسیستم لندتک، داده‌های دیجیتال را جایگزین داده‌های سنتی برای اعتبارسنجی افراد کرده است، گفت: رگولاتور باید به ما اعتماد کند و اجازه بدهد به…
فلای‌تودی

استقبال گسترده از سفرکارت فلای‌تودی؛ فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی در نیمه اول سال

فلای‌تودی اعلام کرد که به عنوان اولین ارائه‌دهنده سفرکارت در ایران، در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ توانسته ۱۰۰ هزار سفرکارت به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به فروش برساند. این…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم