شرکت آمریکایی DoorDash، فعال در زمینه تحویل غذا، با قراردادی به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار، استارتاپ تحویل غذا و مواد غذایی بریتانیایی Deliveroo را خریداری خواهد کرد. این اقدام موقعیت دوردش را به عنوان یک پلتفرم پیشرو جهانی تقویت میکند.
بر اساس سندی که شرکتها در بورس اوراق بهادار لندن منتشر کردهاند، DoorDash با خرید Deliveroo موافقت کرده است. این خرید به گفته شرکتها، “موقعیت دوردش را به عنوان یک پلتفرم پیشرو جهانی تقویت خواهد کرد.” Deliveroo در ۹ کشور فعالیت میکند: بلژیک، فرانسه، ایتالیا، ایرلند، کویت، قطر، سنگاپور، امارات متحده عربی و بریتانیا. تمامی این مناطق برای دوردش جدید هستند و دسترسی شرکت ترکیبی را به جمعیتی بیش از ۱ میلیارد نفر فراهم خواهند کرد.
به نظر نمیرسد دوردش پس از تصاحب، برند Deliveroo را حذف کند. در عوض، هر دو بخشی از یک “گروه بزرگتر” خواهند بود که در مناطق مختلف جهان فعالیت میکند. این معامله حضور DoorDash را در اروپا گسترش داده و به آن امکان ورود به بازار خاورمیانه را میدهد. کلودیا آرنی، رییس Deliveroo، در بیانیهای گفت: «هر دو شرکت، چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر مأموریت، بسیار مکمل یکدیگر هستند و من مطمئنم که بخشی از گروه بزرگتر بودن، تحقق پتانسیل کامل دوردش را تسریع خواهد کرد.»
این خرید همچنان منوط به تأییدیههای نظارتی و ضد انحصار است. با این حال، همانطور که CNBC اشاره کرده، این معامله به مشکلات Deliveroo به عنوان یک شرکت سهامی عام پایان میدهد. این شرکت پس از دورهای از رونق برای خدمات تحویل غذا در طول قرنطینههای کووید-۱۹، با رقابت شدید و چالشهای قانونی زیادی روبرو بوده و قیمت سهام آن از زمان عرضه عمومی در سال ۲۰۲۱ به شدت کاهش یافته است. پیش از عرضه عمومی، آمازون با سازمان رقابت و بازار بریتانیا برای تبدیل شدن به یک سرمایهگذار اصلی در Deliveroo وارد چالش شده بود. این شرکت تجارت الکترونیک سرمایهگذار اصلی در دور تأمین مالی ۵۷۵ میلیون دلاری بود و ۱۶ درصد از سهام خدمات تحویل غذا را در اختیار داشت.
این معامله که انتظار میرود در سه ماهه سوم سال جاری نهایی شود، به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره Deliveroo تأیید شده است.
مطالب مرتبط
اوپنایآی، استارتاپ Windsurf را به ارزش ۳ میلیارد دلار خریداری میکند
کمپین «از اولین روز» ادتریس؛ تمرکز بر اهمیت داده در رشد اپلیکیشنها
دیجیپی خدمات خرید اعتباری را به بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه آنلاین و حضوری گسترش داد
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
ماجرای هدیه میلیونی دیجی کالا چه بود؟
سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا سکوت خود را شکست
پادکست زوم