این موفقیت که عمدتا ناشی از استقبال فزاینده رستورانها از خدمات مالی یکپارچه (فینتک) این شرکت است، جایگاه «فودیکس» را به عنوان یکی از زیرساختهای اصلی صنعت غذا و نوشیدنی در منطقه تثبیت میکند.
بر اساس این گزارش، مجموع ارزش تراکنشهای پردازش شده از طریق این پلتفرم با ۲۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به ۶ میلیارد دلار رسیده است.
همچنین، تعداد شعب فعال رستورانهایی که از خدمات «فودیکس» استفاده میکنند با ۲۳ درصد افزایش، از مرز ۳۳,۵۰۰ شعبه عبور کرده است. موتور محرک اصلی این رشد، بخش فینتک این شرکت بوده که حجم پرداختهای پردازش شده در آن ۳۸ درصد افزایش یافته است.
«احمد الزینی»، همبنیانگذار و مدیرعامل شرکت، در پستی در شبکه اجتماعی «لینکدین» این عملکرد را نشاندهنده یک «تغییر ساختاری» در بخش غذا و نوشیدنی توصیف کرد.
به گفته او، توانمندسازی مالی به بخش مرکزی عملیات رستورانها تبدیل شده و «فودیکس» با ارایه ابزارهایی برای مدیریت نقدینگی، فروش چندکاناله و دسترسی به سرمایه در گردش، نقشی حیاتی در این تحول ایفا میکند.
این نتایج در حالی اعلام میشود که «فودیکس» برنامههای استراتژیک مهمی را در سال جاری دنبال کرده است.
این شرکت قصد دارد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید استارتاپهای دیگر در حوزههای فینتک، هوش مصنوعی و فناوری رستوران سرمایهگذاری کند.
در همین راستا، «فودیکس» اخیرا شرکت بریتانیایی «سولو» (Solo)، ارایهدهنده کیوسکهای سفارشگیر، را تصاحب کرد.
این استارتاپ که تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از سرمایهگذارانی چون «پروسوس» (Prosus)، «سرمایهگذاری سنابل» (Sanabil Investments) و Peak XV جذب کرده، مجوزهای لازم برای ارایه خدمات پرداخت و وامدهی را از بانک مرکزی عربستان («SAMA») دریافت کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید