وزیر ارتباطات: حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات پررنگ‌تر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه دیجیتال فضای کسب‌وکار کشور اتفاقات خوبی افتاده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است ضرب‌آهنگ تلاش‌ها سرعت بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور و استان‌ها اعلام کرد که در دهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دیجیتالِ فضای کسب‌وکار کشور افتاده است، اما به زعم او در این حوزه با نقطه مطلوب فاصله داریم و بنابراین «سرعت گرفتن ضرب‌آهنگ تلاش‌ها» در این زمینه ضروری است.

ستار هاشمی در جمع اعضای شورای نصر کشور، که مدیران بخش‌ خصوصی و شرکت‌های خصوصی هستند، تصریح کرد که «به حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باور دارم» و افزود:

در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بخش خصوصی اعتماد شد و امروز شاهد مشارکت ۶ یا ۷ شرکت دانش‌بنیان در فعالیت‌های سازمان ثبت هستیم.

او هم‌چنین در خصوص همکاری برای رفع ناترازی‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در فضای صنایع، معادن، نفت و سلامت اعلام آمادگی کرده تا با استفاده از «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» آاین هدف تحقق پیدا کند.

هاشمی در ادامه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌ها در فضای بین‌الملل، به‌ویژه بازار کشورهای آسیای میانه، اشاره کرده و خواستار طراحی «نقشه راه عملیاتی» برای حضور فعال و حداکثری در این کشورها شد.

وزیر ارتباطات که اخیرا برای شرکت در اجلاس وزرای اسکاپ سفری به قزاقستان داشته کشورهای آسیای میانه را مایل به همکاری و تعامل دیده است. به گفته او، این کشورها به همکاری با ایران در حوزه‌های زیرساختی، استارتاپ‌ها، توسعه سامانه‌ها، سرویس‌ها و اقتصاد فضایی علاقمند هستند.

با وجود چنین تمایلی در کشورهای آسیای میانه هاشمی بر ضرورت افزایش بهره‌وری و عایدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده و اعتقاد دارد که لازم است در این حوزه از ظرفیت کشورهای منطقه استفاده کرده و بازارهای جدید با کارکردهای متعدد ایجاد کنیم.

به گفته او، علاوه بر تمرکز بر استفاده حداکثری از ظرفیت کشورها و قدرت‌های اقتصادی نوظهور نظیر «بریکس»، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و «اسکاپ»، به‌عنوان یکی از پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل متحد، افزایش پیدا خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
link

مطالب مرتبط

فلای‌تودی

استقبال گسترده از سفرکارت فلای‌تودی؛ فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی در نیمه اول سال

فلای‌تودی اعلام کرد که به عنوان اولین ارائه‌دهنده سفرکارت در ایران، در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ توانسته ۱۰۰ هزار سفرکارت به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به فروش برساند. این…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم