اینستاگرام مجموعهای از تغییرات جدید را برای دوربین بخش ریلز (Reels) خود معرفی کرده که مهمترین آنها، امکان ضبط ویدیوهایی با مدت زمان طولانیتر تا سقف ۲۰ دقیقه است.
این شرکت خبر بهروزرسانیهای مذکور را در حساب کاربری «دیزاین» (@design) خود اعلام کرد و توضیح داد که هدف از این تغییرات در دوربین ریلز، سادهتر کردن فرایند فیلمبرداری و ویرایش کلیپها بهصورت مستقیم در داخل خود اپلیکیشن است.
تیم طراحی اینستاگرام در این باره نوشت: «برای کلوزآپ خود آماده شوید؛ دوربین ریلز ما اکنون کاربردیتر و بهتر از همیشه شده است. تیم طراحی اینستاگرام با همکاری تیمهای محصول و تحقیقات، سخت روی بازخوردهای شما کار کرده تا حوزههای کلیدی برای بهبود را شناسایی کند. از روتوشهای قابل شخصیسازی گرفته تا ریلزهای طولانیتر، دوربین جدید ما کارایی بهتر و ویژگیهای تازهای دارد تا به شما در خلق ریلز بعدیتان کمک کند.»
آزادی عمل بیشتر با ریلزهای ۲۰ دقیقهای
مهمترین بخش این بهروزرسانی، افزایش حداکثر زمان ضبط دوربین ریلز به ۲۰ دقیقه است. به گفته اینستاگرام، این پنجره زمانی طولانیتر «آزادی عمل خلاقانه بیشتر و امکان داستانگویی طولانیتر» را فراهم میکند. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد بدون نیاز به ابزارهای ویرایش خارجی یا تقسیم محتوا به چندین کلیپ کوتاه، ویدیوهای طولانی خود را بهصورت یکپارچه ضبط کنند. این ارتقا مستقیما در دوربین ریلز اعمال شده و امکان ضبط تمام ویدیو را در همان جریان کار فراهم میکند.
ابزارهای جدید ویرایش: دکمه بازگشت و تنظیم روتوش
در کنار افزایش زمان ضبط، اینستاگرام ویژگیهای دیگری را نیز با هدف سادهسازی ویرایش معرفی کرده است. یک گزینه اختصاصی «بازگشت» (Undo) اضافه شده که به کاربران اجازه میدهد در پروژههایی که شامل چندین کلیپ هستند، فورا آخرین کلیپ ضبط شده را حذف کنند. این شرکت میگوید این ویژگی در پاسخ به درخواستهای کاربران ایجاد شده تا اصلاح سکانسها بدون نیاز به شروع مجدد کل فرآیند ویرایش، آسانتر شود.
سایر بهبودهای دوربین شامل بهروزرسانی قابلیت پرده سبز (Green Screen) است که برای کاهش پرش تصویر و ارایه تجربه فیلمبرداری پایدارتر طراحی شده است. همچنین اینستاگرام کنترلهای «روتوش» (Touch up) خود را با افزودن یک نوار لغزنده قابل تنظیم ارتقا داده است. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد شدت اصلاحات اعمال شده روی چهره خود را تعیین کنند.
اینستاگرام در این باره نوشت: «شما کنترل بیشتری روی روتوش خواسته بودید. حالا میتوانید شدت آن را تنظیم کنید تا ظاهر خود را بهطور نامحسوس بهبود دهید؛ دیگر خبری از سلفیهای بیش از حد پردازش شده نیست!»
با این حال، در حالی که گزینه ریلز ۲۰ دقیقهای انعطافپذیری بیشتری به کاربران میدهد، وبسایت «سوشال مدیا تودی» (Social Media Today) خاطرنشان کرد که تولیدکنندگان محتوا باید بسنجند که آیا کلیپهای طولانیتر ارزش سرمایهگذاری را دارند یا خیر. طبق گزارش این رسانه، اینستاگرام بارها اعلام کرده که اولویتش در پیشنهاد محتوا، ریلزهای زیر ۳ دقیقه است. اگرچه میتوان ویدیوهای طولانیتر پست کرد، اما از آنجا که پلتفرم همچنان بر محتوای کوتاه که بیشترین تعامل را ایجاد میکند تمرکز دارد، احتمال توزیع گسترده ویدیوهای طولانی کمتر است.