لیان کپیتال ۴۵ میلیارد تومان در «دکترساینا» سرمایه گذاری کرد

لیان کپیتال ۴۵ میلیارد تومان در استارتاپ سلامت دکترساینا سرمایه‌گذاری کرد. دکتر ساینا در این مرحله توانست بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه جدید جذب کند که سهم لیان کپیتال از این سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان است.

 

لیان کپیتال یک شرکت مدیریت سرمایه خصوصی (Private Equity) است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت بر روی کسب‌وکارهای بالغ و نوپا در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری می‌کند و در کنار دکترساینا، شرکت‌هایی چون «دکتردکتر و هومکا» در بخش سلامت الکترونیک، «آدریان سلامت، هیلیا فارمد و نیچرز پلنتی» در بخش مکمل‌های غذایی و دارویی و «مهرگیاه، زیدشت و شیرین مهرآرا» در بخش غذا و نوشیدنی سالم را در سبد سرمایه‌گذاری‌ خود دارد.

 

مهسا ایجادی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری لیان کپیتال، اصلی‌ترین دلیل انتخاب دکترساینا را از میان دیگر فعالان این صنعت، وجود نگاه استراتژیک در تیم دکترساینا و پتانسیل بالای رشد این مجموعه عنوان کرد و افزود: «دکترساینا برندی خوشنام، قدرتمند و تخصصی است و مسیر روشنی برای فعالیت‌های خود دارد. ما معتقدیم با این سرمایه‌گذاری و به کمک دانش و توانایی اجرایی نیروهای متخصص لیان کپیتال می‌توانیم به رشد چند برابری این شرکت کمک کنیم.»

 

ژوبین علاقبند، مدیرعامل لیان کپیتال، در پاسخ به این سوال که دکترساینا بر اساس چه ویژگی‌هایی در سبد سرمایه‌گذاری این شرکت جای گرفته است، توضیح داد: «صنعت سلامت و به‌طور خاص سلامت الکترونیک، صنعتی روبه‌رشد و در حال توسعه به شمار می‌رود. ایجاد چرخه کامل سلامت الکترونیک یکی از اهداف مهم لیان کپیتال است و عمده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه سلامت الکترونیک، مبتنی بر این هدف انجام می‌شود. چرخه سلامت الکترونیک، چرخه‌ای است که از پیشگیری و آگاهی‌رسانی تا درمان، مراقبت‌های پس از درمان و سبک زندگی را در بر می‌گیرد و «مشاوره آنلاین» در این میان نقش بسیار موثری دارد. دکترساینا به عنوان بزرگ‌ترین بازیگر حوزه مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی، توانسته است نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کند. آنچه در دنیای امروز اهمیت دارد و همه‌گیری کرونا هم آن را تایید کرد، سهولت دسترسی افراد به طیف وسیعی از پزشکان، فارغ از زمان و مکان است. آسان کردن این دسترسی به تشخیص به موقع و جلوگیری از خوددرمانی کمک می‌کند و هزینه و زمانی که صرف رفت‌وآمد می‌شود را کاهش می‌دهد. این موارد، مهم‌ترین مزیت‌های مشاوره و ویزیت آنلاین هستند و دکترساینا توانسته با ارائه خدمات باکیفیت و یکپارچه خود، بخشی از فشارهای درمان بیماری را از دوش بیمار و کادر درمان بردارد.»

 

مهدی خدادادی، مدیرعامل دکترساینا در توضیح فرصت‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری لیان کپیتال برای این شرکت ایجاد می‌کند توضیح داد: «از نظر من لیان کپیتال در حوزه سلامت دیجیتال در ایران نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و چه چیزی برای یک استارتاپ بهتر از این است که در تیم قهرمان باشد؟ ما در این مرحله از جذب سرمایه دکترساینا، مانند مراحل قبل چند انتخاب داشتیم؛ اما با توجه به تجربه، خوشنامی و تخصصی که لیان کپیتال در حوزه سلامت دارد، این مجموعه را به عنوان سرمایه‌گذار انتخاب کردیم.»

 

او ارزش‌های اصلی و مزیت‌های رقابتی دکترساینا را چنین شرح داد: «تمرکز دکترساینا تا به امروز بر توسعه یک سرویس مبتنی بر سلامت در حوزه مشاوره آنلاین پزشکی بوده است که بتواند دسترسی به پزشک و انجام ویزیت را آسان‌تر کند. مزیت رقابتی ما داشتن یک تیم قوی، محصول و فرآیندهایی است که توانسته سرویسی را ایجاد کند که کاربران به آن علاقه دارند و آن را به دیگران توصیه کنند. از همین رو نرخ NPS در سرویس دکترساینا ۶۸٪ و نرخ رضایت کاربران ۹۱.۸٪ است. شاید جالب باشد بدانید نرخ مطلوب جهانی NPS و رضایت کاربران در سرویس‌های سلامت به ترتیب ۳۸٪ و ۷۵٪ است. این موارد نشان می‌دهد ما توانسته‌ایم چیزی را خلق کنیم که مردم دوستش دارند.»

 

مهدی خدادادی در خصوص چگونگی همکاری دکترساینا با لیان کپیتال افزود: «ما در کنار پورتفولیوی شرکت‌های سلامت الکترونیک لیان کپیتال، به دنبال ایجاد یک اکوسیستم سلامت الکترونیک هستیم و همه شرایط را برای داشتن تیم قهرمان داریم. لیان کپیتال به واسطه سهام‌داران و تیم متخصص خود، از خوشنامی فراوانی در حوزه سلامت برخوردار است. دکترساینا نیز به واسطه شناخت و احاطه بسیار خوب خود در حوزه سلامت الکترونیک و همچنین داشتن یک تیم با انگیزه و توانمند، تا به امروز توانسته دستاوردهای بزرگی را در این زمینه خلق کند. ما باور داریم این مجموعه در آینده‌‌‌ای نزدیک نقش بسیار مهمی در بازار سلامت الکترونیک کشور خواهد داشت.»

 

مهدی خدادادی درباره مسیری که دکترساینا تا امروز طی کرده است، گفت: «دکترساینا از سال ۱۳۹۵ با سرویس نوبت‌دهی و مدیریت مطب آغاز به کار کرد. اما به دلیل شرایط بازار تغییر مسیر دادیم و در مهر ماه ۱۳۹۶ وارد فضای ویزیت آنلاین پزشکی شدیم. ما تا امروز با تمرکز توانسته‌ایم کارهایی را انجام دهیم که همگی برای اولین بار در ایران انجام شده‌اند؛ همچنین به زودی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های خود در صنعت سلامت کشور را رونمایی خواهیم کرد. ما در اسفند سال ۱۳۹۸ در مواجهه با همه‌گیری کرونا تمام توان خود را به کار بستیم تا به مردم عزیز کشورمان خدمت‌رسانی کنیم. دکترساینا در مسیر خود تا به امروز موفقیت‌های بزرگی را تجربه کرده است که شاید در حوزه سلامت دیجیتال ایران کم‌نظیر باشند. رشد بسیار خوب، کسب درآمد از سرویس، ۵ مرحله جذب سرمایه از خوشنام‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سرمایه‌گذاران خصوصی کشور تنها بخشی از این موفقیت‌ها هستند.»

 

صدف جواهری، مدیر ارشد رشد و عملیات لیان کپیتال، درباره برنامه‌های این شرکت برای توسعه دکترساینا افزود: «لیان کپیتال به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری فعال (Active Investor) در کنار تامین منابع مالی، با ارائه مشاوره‌های لازم در زمینه‌های مختلفی چون استراتژی، توسعه بازار، بهبود ساختار مالی و… به شرکت‌های سرمایه‌پذیر کمک می‌کند تا به بهترین نحو در مسیر خلق ارزش و رسیدن به اهداف کلان خود گام بردارند.»

 

ژوبین علاقبند در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تزریق سرمایه به شرکت‌های خوش‌آتیه که پتانسیل بهبود یا توسعه دارند، عنوان کرد: «در شرایط اقتصادی کنونی و کاهش نقدینگی موجود برای سرمایه‌گذاری، بقای هر یک از طرفین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر به درک درست از شرایط فعلی و داشتن یک افق دید شفاف بستگی دارد که ضرورت آن داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی است. با توجه به نحوه سرمایه‌گذاری موشکافانه و بسیار دقیق لیان کپیتال، ممکن است ارزیابی یک سرمایه‌گذاری جدید ماه‌ها زمان ببرد؛ اما این خبر را به شرکت‌های فعال در صنعت سلامت می‌دهیم که همگام با آن‌ها هستیم و برای ساختن آینده‌ای بهتر برنامه‌های بلندمدت داریم.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم