فیلیمو در صدر، سبقت فیلم‌نت از نماوا

به گزارش روزنامه هفت صبح، آژانس nexlooks به‌طور تخصصی در‌خصوص بررسی و تحلیل عادات رسانه فعالیت ‌و سالانه گزارش‌های مختلفی با اهداف تجاری منتشر می‌کند. این گزارش‌ها بر پایه داده‌هایی ارائه می‌شود که به‌طور مستمر جمع‌آوری می‌شوند. آخرین به‌روز‌رسانی در دی ماه ۱۴۰۲ صورت گرفته است. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را مرور می‌کنیم.

نفوذ و الگوی استفاده 

بررسی نتایج نشان می‌دهد که شبکه نمایش خانگی مبتنی بر پرداخت اشتراک یا svod به عنوان یک رسانه محبوب شناخته می‌شود و مخاطبان اصلی این رسانه گروه‌های سنی ۳۰ تا ۴۵ سال هستند؛ به‌طور کلی ضریب نفوذ شبکه نمایش خانگی در ایران در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱۳/۶ درصد بوده است البته این موضوع به این معنا نیست که فقط ۱۳/۶ درصد از مخاطبان محتوای شبکه‌های خانگی را تماشا می‌کنند بلکه این افراد گروهی هستند که از طریق خرید اشتراک این برنامه را از پلتفرم شبکه‌های خانگی تماشا می‌کنند. همچنین ممکن است با یک اشتراک چندین نفر محتوای شبکه خانگی را دنبال کنند.

پراکندگی مخاطبان 

گروه‌های بزرگ مخاطبان مستقیم پلتفرم‌های شبکه خانگی بر پایه حق اشتراک به چند گروه قابل تفکیک است که مهمترین آن عبارت است از گروه ۳۱ تا ۴۵ که ۲۱/۷ درصد را شامل می‌شود و در مجموع  یوزرهای اصلی به حساب می‌آیند. رده سنی ۳۳ تا ۳۷ سال نیز بالاترین سرانه مصرف پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی بر پایه حق اشتراک را به خود اختصاص داده است.

سهم پلتفرم از کانال‌های تماشا 

بر‌اساس نتایج به دست آمده بخش قابل‌ توجهی از محتواهای ارائه شده در شبکه نمایش خانگی از کانال‌های دیگری دنبال می‌شوند. به عنوان مثال سریال زخم‌کاری که یکی از پر بیننده‌ترین سریال‌های ارائه شده در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود، توسط ۵۸ از افراد دیده شده‌‌ اما این تماشا لزوماً از طریق شبکه نمایش خانگی دیجیتال نبوده است. تنها ۳۱ درصد از افراد این سریال را از طریق پلتفرم‌ فیلیمو دنبال کرده‌اند. بخش عمده‌ای از مخاطبان محتوای شبکه خانگی را از کانال‌های دیگر مانند دانلود از تلگرام، شبکه‌های ماهواره‌ای، کلوب‌ها و دست‌فروش‌ها دنبال‌ یا فایل آن را از دوستان و آشنایان خود دریافت می‌کنند.

بازیگران اصلی شبکه نمایش خانگی 

در این بخش تنها به بررسی شاخص‌های عملکرد برند شبکه نمایش خانگی بر پایه حق اشتراک پرداخته شده است؛ بنابراین به بررسی بازیگرانی نظیر تلوبیون یا تماشاخانه پرداخته نشده است. از نظر عملکرد برند، فیلیمو با اختلاف زیاد در رتبه اول قرار دارد که عمدتا به سابقه و حجم تولیدات این پلتفرم مربوط است . مثلا شاخص tom در مورد فیلیمو به تنهایی برابر با ۶۵/۴ درصد است؛ این در حالی است که رقیب آن یعنی فیلم‌نت با ۱۸/۶ درصد در رتبه دوم قرار گرفته ‌است. نکته مهم اینکه داده‌های مربوط به شهریور ۱۴۰۲ نشان می‌دهد ‌‌نماوا در رتبه دوم قرار داشته اما در دی ۱۴۰۲ فیلم‌نت رشد معناداری داشته و به رتبه دوم رسیده است. در مورد شاخص ترجیح برند یا mpsa فیلیمو با ۶۶/۹ درصد با اختلاف در جایگاه اول قرار گرفته‌ که نشان می‌دهد بیشتر از دو سوم از یوزرهای شبکه خانگی، این پلتفرم را ترجیح می‌دهند.

فیلم‌نت در رتبه دوم قرار گرفته و ۱۷/۷ درصد از یوزرها آن را ترجیح می‌دهند. از منظر شاخص aided awareness فیلیمو همچنان در رتبه اول قرار دارد. امتیاز این برند در میان یوزرها به ۸۵/۶ درصد رسیده است. این شاخص درباره نماوا برابر با ۴۵/۹ درصد‌ و درباره فیلم‌نت برابر با ۴۰/۶ درصد بوده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم