اپراتور «رایتل» با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد با ۹۷ نفر از همکاران خود خداحافظی کرده است. به گفته رایتل این تعداد پرسنل کمتر از ۷ درصد کارکنان را شامل میشود. رایتل دسترسی این افراد را محدود کرده است.
اطلاعیه رایتل به شرح زیر است:
تصمیمی سخت، در مسیر پیشرفت آینده رایتل
در طول سالهای فعالیت رایتل، همواره تلاش کردهایم که سازمانی پویا، رو به رشد و متعهد به کارکنان و مشترکین خود باشیم. هر موفقیتی که به دست آوردهایم، حاصل تلاشهای شبانهروزی تیمی بوده است که همدلانه برای توسعه این مجموعه گام برداشتهاند.
اما گاهی، در مسیر پیشرفت، ناچار به اتخاذ تصمیماتی میشویم که هرچند برای آینده سازمان ضروری است، اما از نظر انسانی، یکی از سختترین تصمیمهای ممکن به شمار میآید. تصمیم اخیر رایتل، برای خاتمه همکاری با ۹۷ نفر از همکاران عزیزمان (کمتر از ۷٪ کل پرسنل) یکی از همین تصمیمات بود.
چرا این تصمیم گرفته شد؟
در دنیای کسبوکار، پویایی و چابکی، کلید بقا و رشد است. رایتل نیز، بهمنظور حفظ مسیر موفقیت و افزایش بهرهوری سازمانی، در فرآیندی دشوار اما مدبرانه، تصمیم به بازنگری در ساختار منابع انسانی خود گرفت. این تصمیم، با اطلاع کامل سازمانهای بالادستی اتخاذ شد و مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا، با هدف بهینهسازی عملکرد سازمان صورت گرفت.
چگونه این تصمیم اجرایی شد؟
تمامی انتخابها بر اساس معیارهای دقیق ارزیابی عملکرد و در نهایت، با نظر «کمیته ارزیابی» انجام شد. این فرآیند به شکلی طراحی شده بود که تا حد امکان، عدالت و اصول حرفهای در تصمیمگیری رعایت شود. بنابراین، طبیعی است که برخی از افراد در واحدها و سمتهای مختلف، صرفنظر از میزان سابقه کاری، مشمول این تصمیم شوند.
چرا در پایان سال؟
در رایتل، پایان قرارداد تمامی پرسنل در اسفندماه هر سال است و سازمان موظف است در این مقطع درباره ادامه همکاری تصمیمگیری کند. بااینحال، در راستای رعایت اصل شفافیت و کمک به همکاران، برای برنامهریزی بهتر برای آینده، این موضوع دو ماه زودتر به اطلاع افراد رسانده شد.
رایتل چگونه از همکاران خود حمایت کرده است؟
ما مسئولیت خود را نسبت به همکارانمان فراموش نکردهایم. تمامی حقوق و مزایای قانونی، از جمله حقوق ماهانه، پاداش سالانه، عیدی، کارانه، سنوات و سایر مزایای رفاهی تا پایان سال به این عزیزان پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، رزومه همکارانی که تمایل داشتند، به سازمانهای دیگر ارسال شده است تا زمینه اشتغال مجدد آنان در کوتاهترین زمان فراهم شود.
چرا دسترسی افراد در روز اطلاعرسانی محدود شد؟
رایتل به عنوان یک اپراتور ارتباطی، مسئولیت سنگینی در قبال اطلاعات مشترکین خود دارد. در چنین شرایطی، بر اساس استانداردهای امنیت جهانی، محدودسازی دسترسیها یک اقدام معمول و ضروری محسوب میشود. این تصمیم، نه برای بیاحترامی، بلکه برای حفظ امنیت اطلاعات میلیونها مشترک رایتل اتخاذ شده است.
سپاس و قدردانی از همکاران عزیز
جدایی از همکارانی که سالها در کنار ما بودهاند، برای ما آسان نیست. تکتک این افراد، بخشی از خانواده رایتل بودهاند و دستاوردهای ما، حاصل تلاشهای آنان است. ما از تمامی همکارانی که در این مسیر با ما همراه بودهاند، از صمیم قلب سپاسگزاریم.
رایتل هیچگاه ارزش نیروی انسانی خود را نادیده نگرفته و نخواهد گرفت. ما امیدواریم که این عزیزان، در مسیرهای جدید شغلی خود، موفقتر از همیشه بدرخشند.
با احترام و آرزوی موفقیت،
شرکت خدمات ارتباطی رایتل
مطالب مرتبط
همراه اول و وزارت نفت برای هوشمندسازی صنعت نفتوگاز تفاهمنامه امضا کردند
اپلیکیشن ۷۲۴ در مسیر سوپرمارکت مالی
افزایش نرخ پایه کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۴
پربازدیدهای هفته
ماجرای هدیه میلیونی دیجی کالا چه بود؟
گروه «توسعه کارآفرینی ایماژ» شروع به کار کرد
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
پادکست زوم