سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک خارج شد

شرکت سرآوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از ساختار سهامداری شرکت الوپیک خارج شده و سهام خود را به گروه صنعتی گلرنگ فروخته است. همچنین دیگر سهامداران الوپیک نیز سهام‌شان را به گلرنگ فروخته‌اند و اکنون گلرنگ مالک ۱۰۰ درصد سهام الوپیک است.

متن بیانیه سرآوا به شرح زیر است:

شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس از ساختار سهامداری الوپیک پس از شش سال خارج شد. سرآوا در راستای خلق ارزش و تکمیل پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود در حوزه‌های گوناگون، با اعتماد به بنیانگذاران الوپیک در سال ۱۳۹۶ موفق به سرمایه‌گذاری و تملک ۸.۲ درصد از سهام این پلتفرم حمل‌ونقل شده بود.

الوپیک از جمله سرمایه‌گذاری‌های کلیدی سرآوا محسوب می‌شد که به یکی از کسب‌وکارهای پیشرو در زمینه کاری خود تبدیل شد. فروش سهام الوپیک از خروج‌های موفق سرآوا در طول بیش از یک دهه فعالیتش به شمار می‌آید که می‌توان آن را یکی از داستان‌های موفقیت در اکوسیستم استارتاپی ایران نامید.

گروه صنعتی گلرنگ با خرید و تملک سهام سرآوا و دیگر سهامداران الوپیک، مالک جدید ۱۰۰ درصدی شرکت الوپیک است. گلرنگ با هدف توسعه و ارتقای شبکه حمل‌ونقل خود در فروشگاه آنلاین اکالا، از شش ماه پیش وارد مذاکره به‌منظور خرید سهام الوپیک شد. سرآوا امیدوار است با خروج موفق خود و دیگر سهامداران الوپیک، فرصت‌های تازه‌ای پیش روی این شرکت با ساختار سهامداری جدید قرار بگیرد.

فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا در خصوص خروج از الوپیک گفت: «الوپیک یکی از استارتاپ‌های خوش‌نام و پر پتانسیل زمان خود بود که به دلیل پاره‌ای از مشکلات در ساختار سهامداری و حکمرانی و نیز مهاجرت بنیانگذاران آن، نتوانست رشد سریع روزهای اول فعالیتش را در درازمدت ادامه دهد. امیدوارم با تزریق سرمایه‌های انسانی، مالی و مدیریتی توسط مالکان جدید، این پتانسیل‌های نهفته شکوفا شده و روز به روز هرچه بیشتر در خدمت ارزش‌آفرینی برای مشتریان قرار گیرد.»

الوپیک با پشتکار و کوشش بنیانگذاران، تیم پر تلاش و سفیران سخت‌کوش خود توانست از یک استارتاپ کوچک تبدیل به شرکتی با حدود ۸۰ نفر پرسنل شود که روزانه به جمع بزرگی از مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کند. الوپیک به عنوان یکی از بازیگران برجسته خدمات آنلاین حمل‌ونقل پیک موتوری B2B و B2C به شمار می‌آید که توانست با سرمایه‌گذاری سرآوا و دیگر سرمایه‌گذاران، جایگاه خود را طی ۶ سال گذشته به عنوان بازیگر موثر بازار تثبیت کند. قیمت به صرفه، سرعت بالا و دسترس‌پذیری از مزایای اصلی رقابتی الوپیک در رشد این شرکت بوده‌اند.

سرآوا درصدی از منابع حاصل از فروش سهام الوپیک را به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید مصرف خواهد کرد تا در تعهد خود به اکوسیستم استارتاپی کشور پیشگام باقی بماند.

طی دو سال گذشته، این دومین خروج موفق سرآوا از پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود است. پیش‌تر سرآوا از ساختار سهامداری گروه علی‌بابا در یک توافق برد برد خارج شد و سهام خود را به بنیانگذاران آن واگذار کرد.

سرآوا ضمن آرزوی موفقیت برای بنیانگذاران، سهامداران پیشین و شرکت گلرنگ، امیدوار است این قرارداد منجر به رشد بیش از پیش خانواده الوپیک گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم