انتقاد رییس اتحادیه کباب و غذاهای سنتی از کمیسیون بالای اسنپ برای حمل غذا

حسین محمدی، رییس اتحادیه کباب و غذاهای سنتی، با انتقاد از کمیسیون 15 تا 20 درصدی که اسنپ برای حمل غذا از رستوران‌ها دریافت می‌کند، خواستار رسیدگی مسوولین به این موضوع شد.

به گفته محمدی، در حال حاضر اسنپ و تپسی حدود ۲۰ درصد از مبلغ غذا را به عنوان کمیسیون برای رساندن آن به مشتری دریافت می‌کنند و با واحدهای صنفی در حوزه غذا قرارداد می‌بندند. وی با طرح این سوال که مگر هزینه حمل غذا چقدر است که اسنپ این میزان کمیسیون دریافت می‌کند، اظهار داشت که بسیاری از واحدهای صنفی به دلیل گرایش کشور به سمت فروش آنلاین غذا، مجبور به عقد قرارداد با این پلتفرم‌ها هستند.

رییس اتحادیه کباب و غذاهای سنتی با اشاره به انحصاری شدن این موضوع در تهران و قراردادهای بالای ۲۰ درصد اسنپ با رستوران‌ها، گفت: «شما ببینید برای یک غذای ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی، فقط به خاطر حمل آن، ۲۰ درصد به قیمت اضافه می‌شود. در حالی که برای حمل لوازم خانگی گران‌قیمت مانند یخچال و تلویزیون که از طریق فروش آنلاین مانند دیجی‌کالا به فروش می‌رسند، کمیسیون‌های حمل‌ونقل معمولا بین ۵ تا ۱۰ درصد است.»

محمدی همچنین به تاخیر در پرداخت مبالغ به رستوران‌ها توسط این پلتفرم‌ها اشاره کرد و گفت: «همکاران ما در اتحادیه مراجعه می‌کنند و می‌گویند که اسنپ با آن‌ها قراردادهای ۱۵ تا ۲۰ روزه بسته است. ببینید چه حجم پولی به حساب این شبکه‌ها واریز می‌شود و چه سودی از رسوب این پول در بانک‌ها به دست می‌آورند.»

رییس اتحادیه کباب و غذاهای سنتی در پایان خواستار کاهش کمیسیون اسنپ به ۳ تا ۵ درصد شد تا مردم بدانند که غذایی که از طریق اسنپ و سایر شبکه‌های فروش آنلاین خریداری می‌کنند، با قیمت بالاتری به دستشان می‌رسد و چرخه اقتصادی غذا با این هزینه حمل و فروش آنلاین گران‌تر می‌شود.

link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم