صبح چهارشنبه سیام خرداد ۱۴۰۳، مجمع عمومی عادی سالیانه تپسی برگزار شد.
در این مجمع مصطفی حسینی، مدیرعامل جدید تپسی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲، اهداف سال جاری را تشریح کرد.
این رویداد با حضور بیش از ۷۰ درصد از سهامداران برگزار شد و علی ابراهیمی کردلر به عنوان رییس عضو هیات مدیره تپسی، ریاست مجمع را برعهده داشت. همچنین مدیرعامل تپسی پس از ارایه آمار عملکرد، به سوالات سهامداران پاسخ داد.
به گفته مدیرعامل تپسی، ارزش کل سفرهای ناوگان این شرکت در سال ۱۴۰۲ با حضور در ۳۳ شهر و بهرهمندی از حدود ۲۷ میلیون مسافر و ۲.۷ میلیون سفیر، ۶۶۸۵ میلیارد تومان بوده است.
رشد ۶۴ درصدی درآمد عملیاتی و ۱۷۸ درصدی سود خالص از دیگر موارد قابل توجه سال گذشته بود.
او همچنین رشد بیش از دو برابری درآمد تپسی در سال جاری را هدف این شرکت عنوان کرد و گفت تپسی در سال ۱۴۰۳ به دنبال ایجاد فضای همکاری با شرکتهای آفلاین و آنلاین گروه صنعتی گلرنگ، گسترش بازارهای هدف جدید از طریق ارایه سرویسهای اقتصادی، توسعه بازار در شهرهای با پتانسیل، توسعه و رشد ۱۰۰ درصدی سرویس پیک و تمرکز بر رشد تپسی گاراژ است.
در این مراسم مطرح شد در تهران روزانه بیش از ۱۹ میلیون سفر انجام میشود. طبق بررسیهای انجام شده سهم تاکسیهای آنلاین از این بازار ۸.۳ میلیون سفر در روز است.
بر اساس گزارش تپسی در مجمع، این تاکسی اینترنتی در حال حاضر در ۳۳ شهر ایران فعال است. تپسی برنامه دارد شهرهای تحت پوشش خود را با سرمایهگذاری مناسب در کوتاه مدت رشد دهد. میزان آگاهی از برند تپسی در تهران و شهرهای بزرگ حدود ۹۵ درصد و در شهرهای کوچکتر نزدیک به ۸۰ درصد است.
در پایان این مجمع، میزان سود سهام تقسیمی برای سال ۱۴۰۲، با رایگیری حاضرین ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم تصویب شد.
گفتنی است سود تقسیمی تپسی در مجمع جاری، نسبت به سال گذشته که مبلغ ۳۱ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد، رشد ۶.۴ برابری را نشان میدهد.