درآمد این شرکت با افتی قابل توجه نسبت به ماه قبل، به ۲۹۲ میلیارد تومان رسید که نشاندهنده کاهش ۲۱ درصدی است. تپسی در توضیحات گزارش خود ذکر کرده: «کاهش درآمد خرداد ماه نسبت به ماه گذشته، به دلیل شرایط ویژه کشور در ۹ روز آخر این ماه است که منجر به کاهش معنادار سفرهای تپسی در این روزها بهویژه در تهران شد.»
براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، درآمد عملیاتی تپسی در خرداد ماه امسال رقم ۲۹۲ میلیارد تومان را ثبت کرده است. این در حالی است که این شرکت در اردیبهشت ماه موفق به کسب درآمد ۳۶۸ میلیارد تومانی شده بود و این آمار به معنای یک کاهش ۷۶ میلیارد تومانی در بازه زمانی یک ماهه است.
جزییات بیشتر نشان میدهد که بخش عمده درآمد ۲۹۲ میلیارد تومانی خرداد، یعنی حدود 285 میلیارد تومان، از محل کمیسیونهای دریافتی از رانندگان (سفیران) بوده و مابقی آن، حدود ۱۲ میلیارد تومان، از محلهای دیگری به دست آمده است.
محاسبات نشان میدهد که درآمد تپسی در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت، با کاهش نزدیک به ۲۱ درصد مواجه شده است. همانطور که در انتهای گزارش کدال اشاره شده، بخشی از این افت درآمد متاثر از شرایط ناشی از جنگ 12 روزه بوده که احتمالا منجر به کاهش تقاضا برای سفرهای درونشهری شده است.
کارشناسان معتقدند هرچند این افت ماهانه قابل توجه است، اما باید در نظر داشت که شرکتهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، برخلاف صنایع سنتی، لزوما درآمدی خطی و قابل پیشبینی ندارند و عملکرد آنها به شدت تحت تاثیر شرایط اجتماعی و رویدادهای کلان کشور قرار میگیرد.
اکنون باید منتظر گزارشهای بعدی تپسی ماند تا مشخص شود آیا این کاهش درآمد یک افت مقطعی بوده یا یک روند جدید را در پیش روی شرکت قرار داده است.
دیدگاهتان را بنویسید