نامزدی تیلور سوییفت و تراویس کلسی؛ یک داستان عاشقانه یا شاهکار بازاریابی؟

«تیلور سوییفت» و «تراویس کلسی» نامزدی خود را اعلام کردند. کارشناسان معتقدند این اتفاق، فراتر از یک خبر شخصی، یک شاهکار بازاریابی و کلاس درسی برای مدیریت برند در عصر دیجیتال است که کاملا هوشمندانه زمان‌بندی شده.

پس از دو سال رابطه پرحاشیه و پرطرفدار، «تیلور سوییفت» (Taylor Swift)، یکی از پرفروش‌ترین موزیسین‌های تاریخ، و «تراویس کلسی» (Travis Kelce)، قهرمان سه دوره سوپربول، روز سه‌شنبه نامزدی خود را رسما اعلام کردند. این خبر که با انتشار چند عکس در اینستاگرام منتشر شد، مانند یک آتشفشان خبری تمام رسانه‌های جهان از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز را درنوردید.

اما در نگاه کارشناسان بازاریابی و رسانه، این اتفاق صرفا یک خبر شخصی نیست؛ بلکه یک «کلاس درس استراتژیک» در زمینه مدیریت برند و بازاریابی است که با زمان‌بندی بی‌نقص اجرا شده است.

زمان‌بندی بی‌نقص؛ همزمان با آلبوم جدید و فصل NFL

نکته‌ای که از چشم تحلیل‌گران پنهان نمانده، زمان‌بندی اعلام این خبر است. تیلور سوییفت کمتر از یک ماه دیگر آلبوم جدید خود به نام «زندگی یک شومن» (The Life of a Showgirl) را منتشر خواهد کرد و تراویس کلسی نیز هفته آینده فصل جدید مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) را با تیم «کانزاس سیتی چیفس» آغاز می‌کند.

یک کارشناس برجسته تبلیغات در هالیوود این اقدام را «بی‌نقص» توصیف کرده و می‌گوید: «آنها یک زوج عاشق واقعی به نظر می‌رسند، اما در آمریکای امروز، هیچ‌یک از کارهای تیلور سوییفت از بازاریابی جدا نیست. او یکی از بزرگ‌ترین برندهای جهان است.»

یک کلاس درس برای کنترل برند شخصی

«لری وینسنت» (Larry Vincent)، استاد بازاریابی در دانشگاه USC، معتقد است که سوییفت و کلسی یک استاندارد جدید برای تعامل با مخاطب تعریف کرده‌اند. او به ددلاین گفت: «در زمانی که بازاریاب‌ها کنترل خود را بر روایت برندشان از دست داده‌اند، تیلور سوییفت یک کلاس درس در مورد نحوه کنترل برند ارایه می‌دهد. همه چیز کاملا برنامه‌ریزی‌شده است و هواداران هم آن را دوست دارند.»

این زوج با محو کردن مرز میان زندگی شخصی و حرفه‌ای، توانسته‌اند یک هم‌افزایی قدرتمند میان پایگاه هواداران عظیم خود، طرفداران موسیقی و دنیای ورزش (NFL) ایجاد کنند.

استفاده هوشمندانه از پادکست و شبکه‌های اجتماعی

رونمایی از نامزدی، اوج یک استراتژی هوشمندانه بود که چند هفته قبل کلید خورد. سوییفت برای اولین بار خبر آلبوم جدیدش را در تاریخ ۱۳ آگوست و با حضور غیرمنتظره در پادکست برادران کلسی به نام «نیو هایتس» (New Heights) اعلام کرد. این قسمت از پادکست با جذب ۱.۳ میلیون بیننده همزمان در یوتیوب، یک رکورد جهانی گینس را شکست.

استفاده از پلتفرم شخصی کلسی برای اعلام خبر حرفه‌ای سوییفت و سپس اعلام خبر شخصی نامزدی در شبکه‌های اجتماعی خودشان، نشان می‌دهد که آنها چگونه با هوشمندی از رسانه‌های تحت کنترل خود برای هدایت روایت و به حداکثر رساندن توجه جهانی استفاده می‌کنند.

مطالب بیشتر

دیدگاه‌تان را بنویسید