شهرداری تهران با شهرزاد به رقابت با اسنپ و تپسی می‌رود

شهرداری تهران با راه‌اندازی رسمی سرویس تاکسی اینترنتی خود از طریق «سوپراپلیکیشن شهرزاد»، گام بلندی برای رقابت مستقیم با پلتفرم‌های بزرگ حمل‌ونقل آنلاین از جمله اسنپ و تپسی برداشت.

این سرویس که براساس اعلام شهرداری با پیوستن بیش از ۱۰ هزار تاکسی آغاز به کار کرده، با تاکید بر «نظارت مستقیم» و «ایمنی»، تلاش دارد تا اعتماد شهروندان تهرانی را جلب کند.

«شادی مالکی»، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، اعلام کرد که اگرچه ساختار این پلتفرم مشابه سایر تاکسی‌های اینترنتی است، اما تفاوت اصلی در کنترل و ثبت تمام اطلاعات راننده و خودرو در پایگاه داده شهرداری است که به گفته او، «آسودگی خاطر بیشتری» برای مسافران به همراه دارد.

همزمان با این اقدام، ناوگان تاکسیرانی پایتخت با ورود خودروهای جدید تقویت می‌شود. به گفته مالکی، روند پلاک‌گذاری ۷۰۰ دستگاه تاکسی شاسی‌بلند «آیون» آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این خودروها ظرف کمتر از یک هفته به خیابان‌ها بیایند.

این تاکسی‌های جدید عمدتا در پلتفرم اینترنتی شهرداری و در خطوط پرتقاضا در ساعات اوج ترافیک به کار گرفته خواهند شد.

برای تسهیل این روند و تشویق رانندگان، شهرداری با همکاری «بانک شهر» مشکل ضامن بانکی برای مالکان این خودروها را برطرف کرده است؛ اقدامی که می‌تواند سرعت نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی تحت نظارت شهرداری را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.