برای مقابله با آگهی‌های تکراری؛ سهمیه آگهی رایگان دیوار سالانه شد

دیوار از اول تیرماه برای بهبود تجربه کاربران شخصی و مقابله با آگهی‌های جعلی و تکراری (اسپم)، سهمیه آگهی‌های رایگان کاربران را از ماهانه به سالانه تغییر داده است. هر کاربر شخصی سالانه امکان انتشار ۷۳ آگهی رایگان را بر اساس کد ملی خود در دسته‌بندی‌های مختلف دیوار دارد. این تعداد، با هدف تامین نیاز کاربران شخصی جهت استفاده از خدمات دیوار تعیین شده و به همین دلیل است که استفاده بیشتر از ۷۵ درصد کاربران از دیوار کاملا رایگان است.

پیش از این، کاربران در هر دسته‌بندی دیوار میزان مشخصی آگهی رایگان به صورت ماهانه داشتند و در صورت تمام شدن سهمیه آن ماه باید تا ماه بعد برای استفاده مجدد منتظر می‌ماندند.

به گزارش اتاق‌خبر دیوار، با این تغییر اکنون کاربران شخصی که در مواقع خاصی (مثل اسباب‌کشی) نیاز به تعداد بیشتری از آگهی رایگان دارند، می‌توانند این سهمیه را به صورت یکجا یا در طول سال استفاده کنند. سهمیه آگهی رایگان یکی از ویژگی‌هایی است که دیوار از ابتدا با هدف پاسخگویی به نیازهای عادی کاربران توسعه‌ داده است. این سهمیه صرفا به کاربرانی اختصاص داده می‌شود که از سوی دیوار استفاده‌شان شخصی به حساب می‌آید.

بررسی‌های دیوار نشان می‌داد که سهمیه آگهی رایگان ماهانه جوابگوی نیاز این کاربران نبوده است. برای رضایت بیشتر کاربران شخصی و پاسخ به این نیاز، اکنون با این تغییر کاربران می‌توانند به‌صورت آزادانه‌تری از سهمیه کل سال خود استفاده کرده و نیازهای خود را برآورده کنند. این تغییر از طریق بخش «آگهی‌های من» که در منوی «دیوار من» قرار دارد، به کاربران اطلاع‌رسانی شده است و آن‌ها می‌توانند سهمیه آگهی‌های رایگان سالانه خود را در هر دسته مشاهده کنند.

از مجموع ۶۷ میلیون کاربر سالانهٔ دیوار (گوشی‌های موبایل منحصر به فرد)، حدود ۲۲ میلیون کاربر، آگهی‌گذار هستند. ۷۵ درصد از این ۲۲ میلیون نفر، آگهی‌های خود را کاملاً رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌‌ای منتشر می‌کنند؛ ۲۰ درصد هم‌زمان از خدمات آگهی‌های رایگان و پولی استفاده می‌کنند و فقط ۵ درصد از آگهی‌گذارانی که از دیوار برای کسب‌وکار استفاده می‌کنند،‌ برای همهٔ آگهی‌های خود هزینه می‌پردازند.

جلوگیری از سوء‌استفاده و انتشار آگهی‌های تکراری

تغییر مدل سهمیه آگهی‌های رایگان همچنین با جلوگیری از انتشار آگهی‌های تکراری، باعث بهبود کیفیت فهرست آگهی‌های دیوار می‌شود و کاربران راحت‌تر از گذشته می‌توانند کالا یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کنند. به عنوان نمونه بررسی‌های دیوار در دسته کالاهای دیجیتال نشان می‌داد که کاربرانی که بیشتر از ۱۰ آگهی داشته‌اند ۳۰ درصد آگهی‌هایشان تکراری بوده است.

تغییر مدل سهمیه رایگان آگهی پیش از اجرای  سراسری به صورت آزمایشی در دو شهر یزد و قزوین اجرا شده بود که رضایت کاربران شخصی این دو شهر را به دنبال داشت. در این مدت آزمایشی  اکثریت کاربرانی که به سقف سهمیه سالانه‌ رسیدند کسانی بودند که اقدام به انتشار آگهی تکراری می‌کردند یا قصد استفاده تجاری از این سهمیه را داشتند.

برخی از کاربران پیش از این با استفاده از سهمیه رایگان ماهانه اقدام به انتشار آگهی‌های تکراری  می‌کردند که این کار باعث اتلاف وقت کاربران دیگر و مشکل شدن فرآیند خرید‌و‌فروش می‌شد. با اجرایی شدن مدل جدید، این مسیرهای سوء‌استفاده محدودتر شده و کاهش تعداد آگهی‌های تکراری باعث می‌شود کاربران سریع‌تر و راحت‌تر کالا یا خدمات خود را خریداری کرده یا به فروش برسانند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیوار

مکالمه‌های «پنهان شده»؛ سد دفاعی هوشمند دیوار در مقابل مزاحمت

دیوار با معرفی پوشه مکالمه‌های «پنهان شده»، گامی جدید در مبارزه با مزاحمت‌های آنلاین برداشته است. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی و گزارش‌های کاربران، پیام‌های نامناسب را شناسایی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم