به گزارش روزنامه نیک کی (Nikkei) ژاپن در روز یکشنبه، پلتفرم شبکه اجتماعی چینی تیکتاک قرار است طی چند ماه آینده وارد صنعت ایکامرس (خرید آنلاین) در ژاپن شود.
این شرکت در حال آمادهسازی برای جذب فروشنده برای بخش تجارت الکترونیک خود، TikTok Shop، در ژاپن است. خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر با تیکتاک تماس گرفته، اما پاسخی دریافت نکرده است.
TikTok Shop به کاربران امکان میدهد از طریق پخش زنده (لایواستریم)، محصولات متنوعی از کفش ورزشی تا سایه چشم را بفروشند و از فروش خود کمیسیون کسب کنند.
این پلتفرم به ارایه محصولات با تخفیف شناخته شده است. تیکتاک به دنبال گسترش کسبوکار خود در خارج از آمریکا است، جایی که منتظر توافقی برای تضمین حضورش در این کشور است. در همین راستا، TikTok Shop در ماه مارس برای کاربران در فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز راه اندازی شد.
این اقدام در حالی صورت میگیرد که آینده تیکتاک در آمریکا، که نزدیک به نیمی از آمریکاییها از آن استفاده میکنند، به دلیل قانونی که در سال ۲۰۲۴ با حمایت قاطع دو حزب اصلی کنگره تصویب شد، نامشخص است. این قانون شرکت مادر چینی بایتدنس (ByteDance) را ملزم میکند تا ۱۹ ژانویه سال آینده این اپلیکیشن را واگذار کند.
ورود تیکتاک به بازار تجارت الکترونیک ژاپن نشاندهنده عزم این شرکت برای توسعه جهانی در کنار مدیریت چالشهای رگولاتوری در بازارهای کلیدی مانند آمریکا است و رقابت در حوزه خرید آنلاین در آسیا را افزایش خواهد داد.
منبع خبر: Reuters
مطالب مرتبط
استقبال خیرهکننده از اپلیکیشن ادیتس اینستاگرام؛ ۷ میلیون دانلود در هفته اول
یک گردش اشتباه در مرز آمریکا و کانادا باعث شد راننده اوبر ایتس دیپورت شود
افزایش استفاده آمریکاییها از «الان بخر، بعدا پرداخت کن» برای خریدهای سوپرمارکتی
پربازدیدهای هفته
دومین کنفرانس فروشندگان مارکت پلیس دیجیکالا
رمزگشایی از رویداد سرمایهگذاری استارتاپی شرکت فیروزه
روابط عمومی: استراتژی مستاجری یا مالک؟!
رقابت یا انحصار؟
پادکست زوم