اوبر ایتس با خرید ۷۰۰ میلیون دلاری Trendyol Go وارد بازار تحویل غذای ترکیه می‌شود

شرکت اوبر (Uber) با خرید ۸۵ درصد سهام کنترلی Trendyol Go، پلتفرم تحویل آنلاین غذا و مواد غذایی مستقر در استانبول، به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون دلار به صورت نقدی، حضور خود را در بازار ترکیه گسترش می‌دهد.

این معامله به Uber Eats امکان دستیابی فوری به سهم بازار در کشوری را می‌دهد که اوبر در حال حاضر تنها از طریق سرویس تاکسی آنلاین در آن فعال است.

اعلام این خرید توسط اوبر یک روز پیش از انتشار گزارش مالی سه ماهه اول این شرکت صورت می‌گیرد. در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۲۵ به دلیل تعرفه‌های ترامپ کاهش یابد، سرمایه‌گذاران به دنبال اطمینان از تداوم رشد اوبر هستند، حتی با وجود اینکه این شرکت اخیرا از پیشنهاد ۹۵۰ میلیون دلاری خود برای خرید کسب‌وکار Foodpanda از Delivery Hero در تایوان عقب‌نشینی کرد.

Trendyol Go بازوی تحویل غذای Trendyol Group است؛ پلتفرم تجارت الکترونیک در حوزه مد و خرده‌فروشی که اکثریت سهام آن متعلق به علی‌بابای چین است. این شرکت در گزارشی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۰۰ میلیون سفارش را تحویل داده و ۲ میلیارد دلار ارزش ناخالص رزرو (Gross Bookings) داشته که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد. Trendyol Go بیش از ۹۰ هزار رستوران و ۱۹ هزار پیک در پلتفرم خود دارد.

انتظار می‌رود این خرید در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ نهایی شود. پس از نهایی شدن معامله، کاربران همچنان قادر به استفاده از اپلیکیشن Trendyol Go خواهند بود و اوبر اعلام کرده که “قابلیت‌های کلیدی Uber Eats را طی سال‌های آینده معرفی خواهد کرد.”

این خرید اخیر اوبر در حالی انجام می‌شود که این شرکت در بازار داخلی ایالات متحده با رقابت شدید DoorDash برای سهم بازار روبروست. در ماه فوریه، اوبر علیه دوردش به دلیل آنچه رفتار ضد رقابتی خواند، شکایت کرد. DoorDash از دادگاه‌ها خواسته است این پرونده را مختومه اعلام کنند.

ساعاتی پیش، دوردش نیز دو خرید بزرگ را برای گسترش حضور خود در اروپا اعلام کرد؛ خرید Deliveroo بریتانیا به ارزش ۳/۹ میلیارد دلار و خرید SevenRooms به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار.

DoorDash شرکت SevenRooms، ارایه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت تجربه مهمان برای رستوران‌ها و اماکن خدماتی (شامل CRM، بازاریابی، رزرو و مدیریت مهمان) را به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار خریداری می‌کند. این خرید به دوردش امکان می‌دهد قابلیت‌های SevenRooms را به پلتفرم B2B خود اضافه کرده و خدماتش را فراتر از تحویل غذا متنوع سازد.

 

منبع خبر: تک‌کرانچ

link

مطالب مرتبط

خبرها

دوردش، رقیب بریتانیایی خود Deliveroo را به ارزش ۳/۹ میلیارد دلار خریداری می‌کند

شرکت آمریکایی DoorDash، فعال در زمینه تحویل غذا، با قراردادی به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار، استارتاپ تحویل غذا و مواد غذایی بریتانیایی Deliveroo را خریداری خواهد کرد. این اقدام موقعیت…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

دیجی‌پی خدمات خرید اعتباری را به بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه آنلاین و حضوری گسترش داد

پلتفرم پرداخت و اعتباردهی دیجی‌پی اعلام کرده است که خدمات خرید اعتباری خود را فراتر از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا گسترش داده و اکنون امکان استفاده از این اعتبار در بیش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم