فولکس واگن آمریکا و اوبر طرحی بلندپروازانه برای راهاندازی یک سرویس تجاری روبوتاکسی در چندین شهر آمریکا طی دهه آینده رونمایی کردند.
این سرویس از مینیبوسهای برقی و خودران مدل ID. BUZZ فولکس واگن استفاده خواهد کرد. دو شرکت انتظار دارند این سرویس تجاری را در اواخر سال ۲۰۲۶ در لس آنجلس، به عنوان اولین شهر هدف، راهاندازی کنند.
در فاز آغازین، این سرویس کاملا بدون راننده نخواهد بود. مینیبوسهای خودران پیش از اینکه از سال ۲۰۲۷ کاملا خودران شوند، اپراتورهای انسانی برای ایمنی پشت فرمان خواهند داشت. این امر به زیرمجموعه خودروهای خودران فولکس واگن در آمریکا (Volkswagen ADMT) فرصت میدهد تا مسیر مقرراتی کالیفرنیا را طی کرده و مجوزهای لازم برای تست (از اواخر سال جاری) و در نهایت فعالیت تجاری تا سال ۲۰۲۷ را کسب کند.
فولکس واگن پس از قطع حمایت مالی از استارتاپ Argo AI (که با فورد در آن شریک بود)، برای فناوری خودروهای خودران به Mobileye روی آورد و همکاری آنها اخیرا عمیقتر شده است. Volkswagen ADMT، واحد آمریکایی فولکس واگن، حدود ۹ ماه پس از تعطیلی Argo آغاز به کار کرد.
فولکس واگن این همکاری با اوبر را تسریع کننده چشمانداز خود در شکلدهی آینده حمل و نقل میداند. اوبر نیز این را جدیدترین همکاری خود در زمینه خودروهای خودران (AV) عنوان کرده است. اوبر طی سالهای اخیر با بیش از ۱۴ شرکت AV در حوزههای مختلف (مسافر، تحویل کالا، حمل و نقل سنگین) قرارداد همکاری بسته و اخیرا نیز سرویس روبوتاکسی با Waymo در آستین و به زودی در آتلانتا راهاندازی کرده است. این نشان میدهد هر دو شرکت در حال پیشبرد جدی استراتژیهای خود در زمینه حمل و نقل خودران هستند.
این همکاری بین یک خودروساز بزرگ و یک غول حمل و نقل اشتراکی، گامی مهم در تجاریسازی سرویسهای روبوتاکسی در مقیاس بزرگ در آمریکا طی دهه آینده محسوب میشود.
مطالب مرتبط
سرمایهگذاری ۱ میلیارد دلاری مبادله ابوظبی در Fortress Strategies آمریکا
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴)
پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از تغییرات جدید «بلد» تا کمپین جدید تپسی
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
ماجرای هدیه میلیونی دیجی کالا چه بود؟
سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا سکوت خود را شکست
بنیانگذاران نارنجی و دیوار «نوشدارو» را راهاندازی کردند
پادکست زوم