رکوردهای جدید یکتانت در بلک فرایدی؛ رشد ۳ برابری بودجه و جهش تبلیغات ویدیویی

گزارش جدید «یکتانت» نشان می‌دهد که بلک فرایدی امسال با استقبال بی‌سابقه برندها همراه بوده است. افزایش ۴۵ درصدی تعداد تبلیغ‌دهندگان، رشد ۳ برابری بودجه‌های تبلیغاتی و استفاده هوشمندانه از ابزارهای هوش مصنوعی، مهم‌ترین شاخص‌های این رویداد در بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغات دیجیتال کشور بوده‌اند.

براساس گزارش روابط عمومی یکتانت، بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغات دیجیتال ایران، کمپین‌های بلک‌فرایدی امسال با افزایش کم‌سابقه حضور کسب‌وکارها همراه بوده است. تعداد تبلیغ‌دهندگان فعال در این بازه از ۲۸۵۶ کسب‌وکار در سال گذشته به ۴۱۳۴ کسب‌وکار رسید. هم‌زمان، بودجه کمپین‌های تبلیغاتی در بازه بلک‌فرایدی رشد چشمگیری داشت و در روز ۷ آذر امسال نسبت به ۹ آذر سال گذشته (روز بلک‌فرایدی سال ۱۴۰۳) ۲۰۰ درصد افزایش داشت.

بخش مهمی از افزایش تقاضای تبلیغاتی امسال، حاصل توسعه و ارتقای ظرفیت‌های رسانه‌ای یکتانت در ماه‌های گذشته بود. علاوه بر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی و سایر تبلیغ‌دهندگان نسبت به محصولات و رسانه‌های جدیدتر گروه یکتانت هم‌چون بیلبورد دیجیتال، تبلیغات بنری دیوار و ظرفیت‌های تبلیغاتی روبیکا اقبال گسترده‌ای نشان دادند. تبلیغات ویدئویی یکتانت نیز طی بازه بلک‌فرایدی رشد ۴ برابری را نسبت به سال گذشته تجربه کرد.

تنوع رسانه‌‌های یکتانت، امکان طراحی کمپین‌های چندرسانه‌ای و هماهنگ را فراهم کرد و به فروشگاه‌های اینترنتی و سایر تبلیغ‌دهندگان آزادی عمل بیشتری برای انتخاب استراتژی تبلیغاتی مناسب داد. علاوه بر تنوع رسانه‌ای، تقویت و به‌روزرسانی الگوریتم‌های بهینه‌سازی یکتانت کمپین‌ها را هدفمندتر کرد و نقش مهمی در بهبود شاخص‌های عملکردی داشت. همچنین استفاده گسترده‌تر از ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوای تبلیغاتی به بسیاری از برندها کمک کرد بتوانند با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر، نسخه‌های متنوع و موثرتری از تبلیغات خود را در کمپین‌ها به‌کار بگیرند.

نرگس ایمانی، دایرکتور پرفورمنس مارکتینگ یکتانت در این خصوص گفت:

«بلک‌فرایدی امسال، تنها یک رویداد بزرگ و پرحرارت نبود؛ بلکه بسیار هوشمندانه‌تر از سال‌های گذشته بود. هوشمندانه‌تر یعنی برندها و تیم‌های مارکتینگ‌شان امسال با رویکردی دقیق‌تر، داده‌محورتر و خروجی‌محورتر وارد میدان شدند. فرمت‌های تبلیغاتی آگاهانه‌تر انتخاب و پیام‌ها هدفمندتر طراحی شد؛ بهینه‌سازی‌ها نیز با تمرکز بر رفتار واقعی کاربران ادامه پیدا کرد. بسیاری از تیم‌های مارکتینگ نشان دادند که نه‌تنها در مدیریت بودجه به بلوغ رسیده‌اند، بلکه دقیقاً می‌دانند چگونه از ظرفیت تبلیغات دیجیتال بیشترین بازدهی را کسب کنند. همین همکاری حرفه‌ای و سطح بالای برنامه‌ریزی، زمینه‌ساز جهش چشمگیر شاخص‌های عملکردی کمپین‌ها شد.

داده‌های امسال هم این تغییر رویکرد و نیز بهینه‌تر شدن الگوریتم‌های یکتانت را تأیید می‌کند. نرخ میانگین تبدیل نمایش به کلیک (CTR) از ۰.۱۸ درصد در بلک‌فرایدی سال گذشته به ۰.۳۵ درصد رسیده است. CTR تبلیغات ویدئویی نیز در نتیجه استفاده موثر از هوش مصنوعی برای تولید محتواها ۳۳ درصد افزایش یافت.

تعداد کلیک‌ها در کمپین‌های محصولی، که یکی از شاخص‌های کلیدی در بلک‌فرایدی برای فروشگاه‌های اینترنتی هستند، ۵۷ درصد رشد کرد و از حدود ۷۲۷ هزار به بیش از ۱.۱۴ میلیون کلیک رسید. همچنین در تبلیغات بیلبورد دیجیتال، میانگین CTR بالاتر از ۱.۵ درصد ثبت شد؛ عددی که تأثیرگذاری فرمت‌های تعاملی و نمایش تک‌تبلیغی را در جلب توجه کاربران برجسته می‌کند.

این نتایج نشان می‌دهد برندها امسال تنها بودجه بیشتری وارد فضای دیجیتال نکردند؛ بلکه کمپین‌های خود را آگاهانه‌تر، خلاقانه‌تر و مبتنی‌بر داده طراحی کردند و همین رویکرد، کیفیت و اثربخشی بلک‌فرایدی امسال را به سطحی تازه رساند.»

نرگس ایمانی، دایرکتور پرفورمنس مارکتینگ یکتانت

تفکیک بودجه کمپین‌های تبلیغاتی صنایع در یکتانت نشان می‌دهد فروشگاه‌های آنلاین با ۱۶ درصد، فین‌تک با ۱۴ درصد و صرافی‌ها و حوزه رمز‌ارز با ۱۳ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. لوازم خانگی و اداری (۱۰ درصد)، خودرو و موتورسیکلت (۶ درصد)، طلا و زیورآلات (۶ درصد) و فروشگاه‌های آنلاین تخصصی آرایشی و بهداشتی (۵ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نتایج بلک‌فرایدی ۱۴۰۴ نشان می‌دهد رفتار تبلیغ‌دهندگان در ایران با سرعت در حال حرکت به سمت کمپین‌های دیجیتال گسترده، هدفمند و چندرسانه‌ای است. افزایش تنوع رسانه‌ها، بهره‌گیری از محصولات و روش‌های تبلیغاتی جدید و نوآورانه و افزایش شخصی‌سازی و هدفمندی تبلیغات، جایگاه تبلیغات دیجیتال را در بین مدیران بازاریابی بیش از گذشته تقویت کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید