یوتیوب اعلام کرد که قابلیت جستجوی دیداری «لنز» (Lens) را به بخش ویدیوهای کوتاه خود، یعنی «شورتس» (Shorts)، اضافه خواهد کرد.
این ویژگی که در هفتههای آینده به صورت بتا عرضه میشود، به کاربران امکان میدهد تا در مورد حیوانات، گیاهان، اشیا یا مکانهایی که در ویدیوهای Shorts مشاهده میکنند، اطلاعات بیشتری جستجو کنند.
برای استفاده از این قابلیت در اپلیکیشن موبایل یوتیوب، کاربران پس از متوقف کردن ویدیوی Short، دکمه Lens را لمس کرده و سپس نقطه مورد نظر خود را با دایره کشیدن، هایلایت کردن یا ضربه زدن مشخص میکنند. نتایج جستجو به صورت لایهای روی ویدیو نمایش داده خواهد شد و کاربران میتوانند به سرعت به تماشای ادامه ویدیو بازگردند.
یوتیوب تاکید کرده است که لنز از «تشخیص چهره بیومتریک» برای شناسایی افراد استفاده نمیکند، اما ممکن است نتایجی برای «شخصیتهای عمومی شناختهشده» نمایش دهد.
در دوره آزمایشی، تبلیغاتی در نتایج وجود نخواهد داشت و این قابلیت در ابتدا برای ویدیوهای دارای لینک همکاری در فروش نیز در دسترس نخواهد بود.
مطالب مرتبط
مخارج مربوط به کاربران راننده و مسافر دارایی نامشهود است یا هزینه عملیاتی؟
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۳ تا ۸ خرداد ۱۴۰۴)
ارزش ناخالص رزرو ۸۱/۸ میلیارد دلاری برای ایربیانبی در سال ۲۰۲۴
پربازدیدهای هفته
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
ژوبین علاقبند؛ روایت یک دهه کارآفرینی و نگاه به آینده ایران
سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا سکوت خود را شکست
پادکست زوم