یوتیوب در رویداد سالانه خود برای تبلیغکنندگان، از فرمتهای تبلیغاتی جدیدی رونمایی کرد که شامل یک قابلیت پیشرفته برای تبلیغات در تلویزیونهای متصل (Connected TV – CTV) با امکان خرید مستقیم و فید محصولات تعاملی است.
در جریان رویداد Upfront یوتیوب که با حضور چهرههایی مانند لیدی گاگا و یوتیوبرهای معروف همراه بود، مدیران این پلتفرم از نوآوریهای خود برای جذب بیشتر تبلیغکنندگان و بهبود تجربه کاربری خبر دادند. یکی از مهمترین این نوآوریها، معرفی فید محصولات تعاملی برای تبلیغات در تلویزیونهای متصل است. این قابلیت جدید، تجربه تماشای تبلیغات را متحول کرده و امکان خرید آسان محصولات را در حین تماشا فراهم میآورد.
این اقدام یوتیوب یک استراتژی هوشمندانه است، زیرا این پلتفرم دریافته که بسیاری از کاربران هنگام تماشای ویدئو در صفحه بزرگ تلویزیون، همزمان از گوشیهای خود برای گشت و گذار در شبکههای اجتماعی یا خرید آنلاین استفاده میکنند. با ارائه تبلیغات تلویزیونی با قابلیت خرید مستقیم، یوتیوب این دو تجربه را به هم پیوند میدهد.
فرمت جدید تبلیغاتی قابل خرید به تبلیغکنندگان اجازه میدهد محصولات خود را در سمت راست صفحه تلویزیون در حین پخش آگهی نمایش دهند. این فید تعاملی مانند یک فروشگاه برای برندها عمل میکند که بینندگان میتوانند به راحتی با استفاده از کنترل تلویزیون خود چندین محصول را مرور کنند. هنگامی که بیننده کالایی را انتخاب میکند، از او خواسته میشود با گوشی هوشمند خود یک کد QR را اسکن کند تا لینک مستقیم خرید را دریافت کند. علاوه بر این، دکمهای وجود دارد که بینندگان میتوانند آن را فشار داده و نگه دارند تا لینک خرید همه محصولات را به گوشی خود ارسال کنند.
یوتیوب به سرعت به یک نیروی غالب در تماشای تلویزیون تبدیل شده است. طبق گزارش نیلسن، یوتیوب بیش از دو سال است که پلتفرم برتر برای زمان تماشای استریمینگ در ایالات متحده بوده و از غولهایی مانند نتفلیکس، دیزنیپلاس و پرایم ویدئو پیشی گرفته است. دادههای داخلی یوتیوب نیز نشان میدهد که در سه ماهه اول ۲۰۲۵، تلویزیون دستگاه اصلی برای تماشای یوتیوب در آمریکا بوده است.
این شرکت همچنین به نتایج یک نظرسنجی اشاره کرد که نشان میدهد شرکتکنندگان آمریکایی یوتیوب را پلتفرم شماره یک برای جستجوی اطلاعات درباره برندها رتبهبندی کردهاند. یوتیوب اعلام کرد کمپینهای تبلیغاتی آن در CTV در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون تبدیل (Conversion) ماهانه داشتهاند.
تبلیغات تلویزیونی با قابلیت خرید مستقیم در سالهای اخیر در میان سرویسهای استریمینگ و تبلیغکنندگان محبوبیت یافتهاند. همین هفته، آمازون نیز از فرمت جدید تبلیغاتی تعاملی قابل خرید در پرایم ویدئو رونمایی کرد که تخفیفها، نظرات کاربران و جزئیات ارسال پرایم را برجسته میکند.
مطالب مرتبط
راننده سابق DoorDash به کلاهبرداری ۲/۵ میلیون دلاری اعتراف کرد
کسبوکار فروش در تیکتاک، با تعرفههای آمریکا به مشکل خورده است
شورای رقابت «اسنپپی» را محکوم کرد؛ اتهام انحصارگرایی در بازار لندتک و واکنش طرفین
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا سکوت خود را شکست
پادکست زوم