رویداد چالش محور فینوهک با پیام «یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده» آغاز به کار کرد

فینوهک با  آدرس‌دهی فرصت‌های جذاب به روز و چالش‌های موجود کاربران و کسب‌و‌کارهای خدمات مالی در چهار حوزه ولث‌تک(WealthTech)، اینشورتک (InsureTech)، رگ‌تک (ReqTech)، لندتک (Lend Tech) و پرداخت (Paytech) فراخوان جذب تیم و افراد علاقمند داد. در این رویداد با سلسله کارگاه و منتورشیپ شرکت‌کنندگان تیمی و فردی برای انتخاب یا حل چالش‌ها توانمند می‌شوند.

 

رویداد فینوهک در نشستی با حضور خبرنگاران در روز ۸ مرداد با پیام «یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده» و با حضور مدیرعاملان همراه‌کارت، فینوتک، تکنوتجارت و معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا آغاز به کار کرد. این رویداد توسط مراکز نوآوری فینووا و تکنوتجارت با هدف سرمایه‌گذاری و حمایت تیم‌های منتخب شروع شده و اختتامیه آن به صورت سه روز حضوری برگزاری خواهد شد. 

 

فین‌تک ترسناک نیست بلکه جذاب است

مریم نجفی مدیرعامل فینووا با شمردن ولث‌تک(WealthTech)، اینشورتک (InsureTech)، رگ‌تک (ReqTech)، لندتک (Lend Tech) و پرداخت (Paytech) به عنوان محورهای فینوهک گفت: «ما در فینووا باور داریم که فین‌تک ترسناک نیست بلکه جذاب است. فینوهک تلاشی برای آدرس‌دهی فرصت‌های جذاب به روز و چالش‌های موجود کاربران و کسب‌و‌کارهای خدمات مالی ایران است. چالش‌هایی که در این رویداد مطرح شده همگی چالش‌های ترند دنیا به شمار می‌روند پیدا کردن راهکار این چالش‌ها در امتداد نیاز روز دنیا و ایران است.»

به گفته مریم نجفی فینوهک مسیری برای پرورش افراد و تیم‌ها در حوزه‌های ولث‌تک، اینشورتک، رگ‌تک، لندتک و پرداخت است.

 

تیم‌های منتخب فینوهک در ۴۵ روز سرمایه دریافت می‌کنند

او هدف از سرمایه‌گذاری بر تیم‌های منتخب فینوهک را اینطور تشریح می‌کند: «طبق آخرین گزارش CBinsight، عدم دسترسی به سرمایه مالی و عدم ارائه راهکار برای مشکلات واقعی کاربران، اولین و دومین دلیل شکست استارتاپ‌هاست. در نتیجه فینووا در طراحی فینوهک(هکاتون حوزه خدمات مالی)، از این ابزار نوآوری باز برای کمک به شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌ها و فینتک‌های ایرانی، بهره خواهد برد. در همین راستا فینووا طی دو سال گذشته در استارتاپ‌های مختلفی از طریق واحد شتابدهنده و صندوق سرمایه‌‏گذاری جسورانه خود سرمایه‏‌گذاری کرده است. تیم‌های منتخب در ۴۵ روز سرمایه دریافت می‌کنند. البته سرمایه‌گذاری اولین قدم فینووا است. استفاده از شبکه گسترده پورتفوی فینووا دیگر سرمایه‌ای است که توسط ما در اختیار عموم قرار می‌گیرد.»

 

مدیرعامل فینووا با اشاره به اینکه در منطقه منا  ۴۱ درصد از حجم سرمایه گذاری به فینتک اختصاص دارد و سرمایه گذاری فینووا همراه با ترند روز صورت می‌گیرد گفت: «در منطقه منا ۱۷ نئوبانک تاسیس شده است. فین‌تک‌ها با جذب ۱۱ درصد از کل سرمایه‌گذاری ونچر دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و چهارمین حوزه مورد علاقه سرمایه‏‌گذاران به شمار می‌روند. حجم سرمایه گذاری ونچر روی فین‌تک‌ها در سال ۲۰۲۱ معادل ۱۲۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل ۳ برابر شده و اگر با ۱۰ سال قبل مقایسه کنیم در سال ۲۰۱۲ حجم سرمایه‌گذاری روی فین‌تک‌ها ۶۳ برابر شده است.»

 

فینوهک پلتفرم نوآوری باز است

مریم نجفی فینوهک را رویدادی پلتفرمی بر مبنای نوآوری باز می‌داند و در مورد آن می‌گوید: «فینووا بعد از مشارکت در رویداد استارتاپ اونیو که سال گذشته با همراهی اتاق ایران-اتریش و گروه سرمایه‏‌گذاری کارایا برگزار شد، فینوهک را با سمت و سوی پلتفرم نوآوری باز طراحی کرد تا بتواند جایی باشد که با بهینه کاوی اکوسیستم‌های پیشرو فین‌تک جهانی و گرفتن چالش‌های واقعی و به‌‏روز از طرف کسب‌و‌کارهای شناخته شده صنعت مالی، فرصت‌های موجود را شناسایی نموده و به افراد خلاق و تیم‌های فین‌تک‌ فعال ایران معرفی کند. خوشبختانه در این مسیر مرکز نوآوری تکنوتجارت هم‌قدم با ما در برگزاری این رویداد است.»

 

تکمیل زنجیره ارزش مشتریان بانک تجارت در فینوهک دنبال می‌شود

حمید علیمحمدی مدیرعامل تکنوتجارت در خصوص برگزاری فینوهک گفت: «تکنوتجارت به‌ عنوان بازوی نوآوری  و سرمایه‌گذاری خطر پذیر بانک تجارت، در راستای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان حقوقی بانک تجارت و پاسخ به نیازها و فرصت‌های موجود در بانک به‌دنبال جذب و تشکیل تیم‌های خلاق استارتاپی و در نهایت سرمایه‌گذاری خطرپذیر می باشد. تکنوتجارت با برگزاری این رویداد در جهت تحقق این هدف گام برداشته و چالش‌هایی با توجه به اولویت‌ها و نیاز موجود طرح کرده است. از جمله مهمترین این چالش‌ها می‌توان به «اعتبارسنجی دیجیتال مشتریان حقوقی»، «تحلیل رفتار مشتریان بانکی با استفاده از کلان‌داده» ، «معاملات الگوریتمی» اشاره کرد.»

او فعالیت تکنوتجارت در امتداد فینوهک را اینطور بر شمرد: «تکنو تجارت با بهره‌گیری از فناوری‌های روز مالی و تعامل مستمر با بازار و مشتریان بانک تجارت قادر است ایده‌های نو و خلاقانه را در مسیری سازنده هدایت کرده و در ادامه با تامین مالی به موقع منجر به رشد آن‌ها گردد.»

 

در فینوهک از صفر شروع نمی‌کنید

سعید قدوسی نژاد با بیان اینکه فینوتک قسمتی از شروع یک کسب‌وکار را رفته است گفت: «در فینوهک استارتاپ کارش را از صفر شروع نمی‌کند و در زمان و هزینه‌ ایجاد کسب‌وکار صرفه‌جویی می‌شود. استخوان ترکانده‌های صنعت فین‌تک در فینوهک حاضر هستند. فینوتک با آوردن زیرساخت‌های خود در فینوهک سعی در تسهیل شرکت‌کنندگان دارد. برای مثال با استفاده از APIهای موجود در فینوتک می‌توان بخشی از فرایندهای کسب‌وکار را خودکار کرد و هم در هزینه‌ نیروی انسانی صرفه‌جویی کرد، هم سرعت فرایند را بالا برد و هم به مقیاس‌پذیری بالاتری دست پیدا کرد.»

او با بیان اینکه ایده‌های مبتنی بر دایرکت دبیت و سرویس تسویه حساب هم اکنون بازار رو به رشدی دارند گفت: «برای کسب‌وکارهایی که مدل فروش اشتراکی دارند، دایرکت‌دبیت بسیار مفید است. هم تجربه‌ کاربر نهایی‌شان بهتر می‌شود و هم ماندگاری مشتری بالاتر می‌رود. کسب‌و‌کارها علاوه بر دایرکت دبیت به سرویس تسویه‌حساب نیز برای کسب‌وکارهای پلتفرمی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها توجه داشته باشند.»

 

فینوهک کاتالیزوری برای توسعه تیم‌های فین‌تک نوپا است

کاوه رعدی مدیرعامل همراه‌کارت نیز با بیان اینکه فینوهک بستر مناسبی برای ورود فکرها و ایده ها به شمار می‌رود در مورد فضای کنونی فین‌تک گفت: همراه‌کارت اکنون دومین اپلیکیشن محبوب کشور از لحاظ کاربری است، در نظر داریم به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شویم. اگر راهکار افراد در راستای مسئله مشخصی برای حل چالش کاربران است، می‌توانند از حجم کاربران همراه‌کارت نیز استفاده کنند، چرا که معماری همراه‌کارت به سمتی می‌رود که بتواند هم توسط پلاگین‌ها و هم توسط اپن سرویس‌ها بتواند با بازار خارجی کار کند.»

کاوه رعدی با بیان اینکه نقش رگولاتور را نمی‌توان نادیده گرفت چنین ابراز امیدواری کرد: «راه‌اندازی و برگزاری رویداد فینوهک کمک می‌کند بستر مناسبی برای ورود فکرها و ایده‌ها و همچنین بررسی چالش‌های اصلی صنعت از نگاهی متفاوت به‌وجود آمده که در نتیجه در رسیدن به آن گاردریل‌گذاری‌ها و تسهیل فرایندها کمک خواهد کرد.»

 

شبکه‌ای از ارزش در اختیار علاقمندان و تیم‌ها قرار می‌گیرد

فرشید اردوانی معاون بازاریابی و عملیات ارتباط‌فردا پس از معرفی ارتباط‌فردا به عنوان بازوی نوآوری و فناوری بانک آینده گفت: «ارتباط فردا هاب گسترده‌ای برای تلاقی همه حوزه‌های پرداخت و بانکی است.»

فرشید اردوانی با بیان اینکه اولویت اصلی ارتباط فردا از حضور در فینوهک جمع‌آوری ایده‌های برتر و کمک به توسعه آنهاست گفت: «اولویت اصلی ما جمع‌آوری ایده‌های برتری است که روی آن‌ها کار کارشناسی و تحلیلی قابل قبولی توسط شرکت کننده صورت گرفته باشد و آن را برای تولید اپلیکیشن متناسب‌سازی کرده باشد.»

او تمرکز چالش‌های مطرح شده از سمت ارتباط فردا را اینطور برشمرد: «تمرکز درخواست ما راهکا‌رهای کسب‌و‌کاری مبتنی بر پایانه‌های فروش اندرویدی است. با توجه به اعلام نیاز فوق انتظار می‌رود تیم‌های حاضر بر روی شناسایی حوزه‌های کسب‌و‌کاری که قابلیت تعریف اپلیکیشن ویژه برای انجام فرایندهای مربوطه و در نهایت پرداخت با کارت یا کیف پول الکترونیک را دارد اقدام کنند و به عنوان خروجی مدل بیزینسی و تا حد امکان قدم‌های ابتدایی تولید اپلیکیشن را بردارند.»

 

سایت فینوهک کانال اصلی اطلاع رسانی فینوهک است

سروش اکبرزاده مدیر اجرایی فینوهک در مراسم افتتاحیه فینوهک در مورد روند شرکت  و پیشبرد این رویداد گفت: «فینوهک رویدادی مبتنی بر توانمندسازی است و تلاش داریم تا این توانمندسازی در ابعاد مختلفی برای شرکت‌کنندگان صورت بگیرد. برگزاری کارگاه‌ها در یک هفته،‌ فرصت تیم‌سازی در طول رویداد و ایجاد فضای منتورینگ برای شرکت‌کنندگان چه تیمی و چه فردی همه در راستای توانمندسازی شرکت‌کنندگان است.»

اکبرزاده ادامه داد: «همه اطلاعات در سایت finnohack.io وجود دارد. فینوهک برای انتقال تجربه و شفاف‌سازی در مورد نیازمندی‌های کنونی کاربران،‌ شبکه‌ای از مدرسان و متخصصان را درگیر کرده و فرصتی برای منتورینگ و شرکت در کارگاه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.»

فینوهک پذیرای همه افراد و تیم‌هایی است که در یکی از  حوزه‌های ولث‌تک(WealthTech)، اینشورتک(InsurTech)،‌ رگ‌تک(RegTech) و پرداخت(PayTech) تمایل به ادامه فعالیت دارند. اطلاعات بیشتر در سایت فینوهک به آدرس finnohack.io وجود داشته و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌‌نام در رویداد به آن مراجعه نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم