زرین پال؛ گزارش نشست خبری و رونمایی از آکادمی زرین

آکادمی زرین محصول جدید زرین‌پال در حوزه آموزش و نیروی انسانی، با هدف ایجاد فضای مناسب جهت رشد و توسعه نیروی‌ انسانی و تسهیل‌گری در مسیر کاری آنها، ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ در مراسم رونمایی و نشست خبری با حضور مهمان‌ها و اصحاب رسانه معرفی شد.

 

آکادمی زرین بستری است برای ارتقای کیفیت شغلی و مهارتی افراد که با آموزش صحیح و کسب تجربه در یک دوره کارآموزی در کمپ‌های آکادمی، این فرصت برای نسل جدید از نیروی انسانی ایجاد می‌شود تا مهارت‌های تخصصی و مهارت‌های نرم و کاربردی مورد نیاز در دنیای کسب و کار را کسب کند. این نسل در کنار متخصص بودن در رشته خود با تمامی زوایای کار آشنا می‌شوند و پله‌های رشد در مسیر شغلی خود را طی می‌کنند. 

 

با توجه به اینکه آکادمی زرین با دغدغه توان‌مندسازی نیروی انسانی متخصص شروع به فعالیت کرده است، مراسم رونمایی آن با پنل گفتگویی با موضوع چالش‌های منابع انسانی آغاز شد. در این پنل گفتگو به میزبانی امیرحسین صادقی، یگانه بهشتی مدیر منابع انسانی زرین‌پال، گلیاد اختری مدیر منابع انسانی شیپور، پرگل پارساپور مدیر منابع انسانی Saman Solution و ساناز دودانگه مدیر منابع انسانی فناپ پلاس به گفتگو درباره چالش‌های اساسی منابع انسانی در شرکت‌های تکنولوژی و تجارت الکترونیک پرداختند.

 

در بخش بعدی، نشست خبری آکادمی زرین با حضور مصطفی امیری مدیرعامل زرین‌پال، علی امیری رییس هیئت مدیره زرین‌پال و نازنین رحیمی مدیر پروژه آکادمی زرین برگزار شد.

 

علی امیری با اشاره به این موضوع که بخشی از شکل‌گیری این آکادمی ناشی از  مسئولیت اجتماعی زرین‌پال می‌باشد، اما هدف اصلی ایجاد آن را کمک به حل چالش‌های مهم در توان‌مندسازی نیروی انسانی متخصص دانست. به گفته او بخشی از نیروهای وفادار زرین‌پال که سال‌هاست در کنار ما هستند، در ابتدا از پذیرنده‌های زرین‌پال بوده‌اند. ما به مرور یاد گرفته‌ایم چطور کنار هم رشد کنیم و ایده این آکادمی هم بر همین اساس جلو رفت.

 

مصطفی امیری در این رابطه گفت: کار اجرایی آکادمی زرین، حدود سه ماه قبل آغاز شد و به سرعت جلو رفت.به نظر می‌آمد در کنار اینکه افراد به مهارت‌های تخصصی نیازمند هستند، نیاز به یک سری مهارت‌های نرم‌ هم داریم تا یاد بگیریم با یکدیگر حرف بزنیم. آکادمی بر این مبنا متولد شد که هر دو این مهارت‌ها را به افراد یاد بدهد. امیدوارم بتوانیم فعالیت جدیدی را شروع کنیم که بتواند ارزش جدیدی خلق کند.

 

نازنین رحیمی نیز به این موضوع اشاره داشت که ما در این آکادمی قرار است پیام ساخت منابع انسانی را برسانیم و سعی کنیم موضوعاتی را یاد داده و باهم بزرگ شویم؛ در همین رابطه قرار است این آکادمی حتی به خود مدیران زرین‌پال خدمات ارائه بدهد.

 

مصطفی امیری در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ما در زرین‌پال بر اساس نیاز خودمان و چیزی که احساس می‌کردیم در سازمان برای آنها خریدار وجود دارد، آکادمی را ایجاد کردیم، گفت: ما می‌دانیم که اگر یک سری مهارت‌ها در نیروهای ما تقویت شود، در نهایت برای ما سوددهی خواهد داشت. واقعیت این است که ما همه بنگاه اقتصادی هستیم؛ همیشه در کنار فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم حساب‌کتاب‌های ما درست از آب دربیاید و در راستای همین مسئله دیدیم که پذیرنده‌های ما احتیاج به دایره‌ای از آموزش‌ها دارند.

 

به گفته رحیمی، مدیر آکادمی زرین دو کمپ روابط عمومی و مدیریت بازاریابی محتوا به زودی توسط این آکادمی برگزار خواهد شد که مدرسان این دو کمپ به ترتیب حمیدرضا نیکدل و پارسا کاکویی خواهند بود.

 

نازنین رحیمی در رابطه با رقبا و وجه تمایز آکادمی زرین گفت: هیچ آکادمی‌ای رقیب ما نیست. دیدگاه تیم ما این است که باید کنار یکدیگر هم‌افزایی ایجاد کنیم. یکی از وجه‌ تمایزهای ما موضوع دیزاینرها است که روی چالش‌های سمت شغلی، مهارت‌های لازم آن شغل و مشکلات تمرکز می‌کنند و براساس یافته‌ها سرفصل تعریف می‌شود و بعد کل کمپ دیزاین می‌شود؛ در واقع مدرسان ما در این پروسه دخیل نیستند.

 

به گفته رحیمی آکادمی زرین در حال تعامل با چند پلتفرم کاریابی است که پس از گذراندن این دوره‌ها، شرکت در این آموزش‌ها به رزومه آنها اضافه و تایید شود.

 

مصطفی امیری نیز در ادامه در پاسخ به پرسشی گفت: شروع آکادمی با دوره‌های فین‌تکی است اما امیدواریم رفته رفته مسیر را بسازیم و سعی ما براین بوده است که در این آکادمی زرین‌پال پررنگ نباشد و موجودیت مستقل داشته باشد.

 

رحیمی در خصوص الگوی کسب‌وکاری آکادمی زرین گفت: ما دو مدل الگوی کسب‌وکاری داریم. در حالت اول روی سازمان‌ها بررسی می‌کنیم و براساس مشکل‌های آن سازمان، راه‌حل و ایونت پیشنهاد می‌دهیم که آن اختصاصی خودشان است اما آن دسته از کمپ‌ها و ایونت‌هایی که در سایت و سوشال مدیا درباره آنها اطلاع رسانی می‌شود، عمومی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فلای‌تودی

استقبال گسترده از سفرکارت فلای‌تودی؛ فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی در نیمه اول سال

فلای‌تودی اعلام کرد که به عنوان اولین ارائه‌دهنده سفرکارت در ایران، در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ توانسته ۱۰۰ هزار سفرکارت به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به فروش برساند. این…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم