سرانجام دوچرخه‌های اشتراکی تهران چه شد؟

سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی در شهر تهران را منوط به انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در عرصه دوچرخه‌های اشتراکی و برقی عنوان کرد و گفت: هنوز با هیچ شرکتی قرارداد نبسته‌ایم.

 

یعقوب آزاده دل درباره فراخوان منتشر شده برای دعوت از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها در اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی در شهر گفت:‌ برای این منظور در ابتدا فراخوانی با عنوان شناسایی ارائه کنندگان خدمات دوچرخه اشتراکی برای خرید خدمات سفر منتشر شد اما تاکنون هیچ قراردادی با شرکتی در اینباره منعقد نشده است.

 

او اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی در شهر را منوط به حضور سرمایه‌گذاران دانست و گفت: این طرح از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک با هدف توسعه مدل حمل و نقل با دوچرخه در شهر و تقویت آن برنامه‌ریزی شده است و اگر سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها به این عرصه وارد شوند، طرح به زودی در تهران اجرا خواهد شد. یکی از شرکت‌هایی که می‌تواند همکاری خوبی در این طرح مانند گذشته داشته باشد، شرکت «بیدود» است، در حالی که هنوز این شرکت هم برای قرارداد بستن پیشقدم نشده است. اما چنانچه شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران دیگر نیز تمایل به تعامل داشته باشند، می‌توان طرح را اجرایی کرد.

 

آزاده‌دل در ادامه به جزئیات این طرح و اقداماتی که باید شرکت‌ها برای قرارداد انجام دهند، اشاره کرد و اظهار داشت:  شرکت‌ها باید اساسنامه را براساس فراخوان از سازمان حمل و نقل و ترافیک تحویل بگیرند و پس از تکمیل اسناد آن را به ما تحویل دهند و سپس عرضه و اقدامات فنی انجام شود. بعد از این مراحل این امکان فراهم خواهد شد تا با شرکت‌ها وارد قرارداد شویم. حالا می‌خواهد این شرکت، شرکت بیدود و یا سایر سرمایه گذاران دیگر باشد. این فراخوان همچنان در همه فصول سال منتشر خواهد شد و این می‌تواند به سرمایه‌گذاران برای ادامه طرح، اطمینان خاطر دهد.

 

سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره ویژگی‌های دوچرخه‌ها توضیح داد: هر سرمایه گذار با حداکثر ۳۰۰ دستگاه دوچرخه می‌تواند وارد این قرارداد شود. دوچرخه‌ها باید دارای استاندارد لازم باشند. اکنون دوچرخه‌های ما از مدل معمولی است، اما از شرکت‌هایی که دوچرخه‌های دنده‌ای یا برقی هم داشته باشند، استقبال خواهیم کرد تا بلکه هر چه زودتر در شهر تهران فعالیت دوچرخه‌ها آغاز شود.

 

آزاده‌دل درباره هزینه کرایه دوچرخه در دور جدید نیز گفت: قیمت هزینه سفر تمام شده را کارشناس رسمی دادگستری محاسبه می‌کند و در این محاسبه مبلغ کمی از مردم و بقیه را شهرداری تقبل خواهد کرد. در نهایت شهروندان در پایان هر ماه می‌توانند صورت وضعیت و هزینه سفر را محاسبه و آنچه را که پرداخت کرده‌اند از شهرداری طلب کنند. مصرف کنندگان در این مدل با کمترین هزینه می‌توانند از دوچرخه‌ها به عنوان حمل و نقل ارزان، پاک و انفرادی استفاده کنند.

 

منبع: همشهری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

قائم‌مقام مدیرعامل بانی‌مد: فروشگاه‌های فیزیکی راهی برای اعتمادسازی ایرانیان برای خرید آنلاین

قائم مقام مدیرعامل بانی مد باور دارد که تبدیل کردن یک مشتری آفلاین به یک مشتری آنلاین دستاوردی است که می‌تواند در احداث فروشگاه‌های فیزیکی توسط فروشگاه‌های آنلاین به آن…

مدیریت ریسک دقیق با کمک هوش مصنوعی و ابَردیتاها

مدیرعامل دیجی‌‌پی با اشاره به اینکه اکوسیستم لندتک، داده‌های دیجیتال را جایگزین داده‌های سنتی برای اعتبارسنجی افراد کرده است، گفت: رگولاتور باید به ما اعتماد کند و اجازه بدهد به…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم