قطع برخی سرویس‌های پیامکی کسب‌وکارها را با مشکل مواجه کرده است

آنطور که برخی مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی در توییتر نوشته‌اند، سرویس‌های ارسال پیامک برای کاربران از دسترس خارج شده است. کسب‌وکارها از این سرویس‌های پیامکی برای ارسال رمز عبور یکبار مصرف استفاده می‌کنند.

 

سایت دیجیاتو در این رابطه نوشت: «با دستور قضایی از امروز (۲۲ مهر) همه سرویس‌های ارسال پیامک در سراسر کشور قطع شده‌اند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی معمولا از همین سرویس‌ها برای ثبت نام کاربران جدید یا احراز هویت کاربران خود بهره می‌برند.»

 

ظاهرا به صورت غیررسمی به اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی با سرشماره هزار، دو هزار، سه هزار دستور داده شده تا ارسال پیامک‌های خود و ارایه سرویس به شرکت‌های مختلف را متوقف کنند.

 

به گزارش وب‌سایت خبری راه‌پرداخت، دلیل این تصمیم هک چندین سازمان بوده که از سرویس‌های پیامک خدماتی اپراتورهای فعال در زمینه ارسال پیامک انبوه استفاده می‌کرده‌اند. با این اتفاق هکر‌ها از مسیر و سرشماره ارسال پیامک انبوه این سازمان‌ها استفاده و پیام‌هایی برای کاربران ارسال و آنها را به اعتراض سراسری دعوت کرده‌اند. طبق شنیده‌های راه‌پرداخت این اتفاق در هفته گذشته نیز چندین بار رخ داده است.

 

به نوشته آی‌تی‌ایران توقف فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی باعث شده بسیاری از کسب‌وکارهایی که از این اپراتورها برای ارسال پیامک حاوی هویت‌سنجی، ارسال‌رمز‌های یک‌بار مصرف، اطلاع‌رسانی، ارسال پیامک پیگیری سفارش و… استفاده می‌کردند با مشکلات جدی روبه‌رو شود و به صورت کلی ثبت‌نام یا ورود در سرویس‌های داخلی از طریق پیامک مختل شده است.

 

در واقع به دنبال این اتفاق کاربران با مراجعه به اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف نمی‌توانند از خدمات آنها که نیاز به ارسال پیامک دارد استفاده کنند.

 

طبق گزارش کاربران در حال‌حاضر امکان دریافت پیامک از سوی شرکت‌هایی مانند اسنپ، تپسی، الوپیک، دیجی‌کالا، فیلیمو، نماوا، علی‌بابا، ایران‌تلنت و… برای آنها یا غیرممکن یا با اختلال همراه شده است.

 

مدیران برخی کسب‌وکارهای استارتاپی در توییت‌های مختلف نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که بعد از قطعی اینترنت حالا توقف ارسال پیامک‌های خدماتی آنها را با مشکل دیگری روبه‌رو کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

قائم‌مقام مدیرعامل بانی‌مد: فروشگاه‌های فیزیکی راهی برای اعتمادسازی ایرانیان برای خرید آنلاین

قائم مقام مدیرعامل بانی مد باور دارد که تبدیل کردن یک مشتری آفلاین به یک مشتری آنلاین دستاوردی است که می‌تواند در احداث فروشگاه‌های فیزیکی توسط فروشگاه‌های آنلاین به آن…

مدیریت ریسک دقیق با کمک هوش مصنوعی و ابَردیتاها

مدیرعامل دیجی‌‌پی با اشاره به اینکه اکوسیستم لندتک، داده‌های دیجیتال را جایگزین داده‌های سنتی برای اعتبارسنجی افراد کرده است، گفت: رگولاتور باید به ما اعتماد کند و اجازه بدهد به…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه. Leave new

  • ۲۴ ساعته ارسال پیامک هام قطع شده. ۹۹۹۰ رو گرفتم میگن مراجع ذیربط قطع کردن و دست ما نیست اتیکتبرات زدیم و ۷ روز طول می‌کشه وصل بشه! فکر نمیکنم به سر شماره ربط داشته باشه چون به محض اینکه برای ده نفر یک پیامک فرستادم قطع شد!
    واقعا کار احمقانه ای هست و من از کار و زندگیم افتادم. یعنی حق ارسال اس ام اس چرا باید از من سلب شه؟ بدون اخطار بدون اینکه دلیلشو بگن و بدون اینکه ۹۹۹۰به من بگه کدوم مرجع قطعم کرده! گفت به ما هم اعلام نکردن!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم