روابط عمومی همراهکارت اعلام کرد در پی انتشار توییتی مبنی بر دریافت پیام هشدار از گوگلپلی در خصوص اپلیکشن پرداخت همراهکارت، به اطلاع کاربران میرسانیم این مورد مربوط به نسخههای قدیمی همراهکارت (تقریبا تا ۶ ماه گذشته) روی سیستم عامل اندروید بوده که با پیگیری از گوگل و بررسیهای لازم، چند ماه است که برطرف شده و در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد.
ضمن ابراز تاسف بابت نگرانی پیشآمده، خواهشمندیم تا کاربران آخرین نسخه اندروید اپلیکیشن پرداخت همراهکارت را از گوگلپلی یا استورهای ایرانی کافهبازار و مایکت دریافت کنند.
همچنین همراهکارت تاکید میکند این اپلیکشن هیچگونه اطلاعاتی مازاد بر الزامات انجام تراکنشهای پرداخت با تجربه کاربری مشخص و بدون مجوز کاربر اخذ ننموده است.
هر یک از برنامههایی که روی تلفن یا تبلت خود نصب میکنیم، مجموعهای از دسترسیها را با اجازه و تایید خود کاربران دریافت میکنند تا بتوانند سرویسدهی بهتری داشته باشند. همراهکارت دسترسی به دوربین و لیست مخاطبان را با اجازه کاربران به دلایل ذخیره کارتهای بانکی، سهولت در پرداخت قبوض و خلق تجربه متفاوتتر در کارتبهکارت، خرید شارژ و بسته اینترنتی دریافت میکند.
برای مشاهده و بررسی لیست دسترسیهایی که همراهکارت از کاربران (با اجازه آنها) دریافت میکند میتوانید با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه اندرویدی خود و ورود به گزینه برنامهها (Apps) و پیداکردن اپلیکیشن همراهکارت، از طریق بخش دسترسیها (Permissions) لیست مواردی دریافتی این اپلیکیشن که برای انجام تجربه کاربری یک پرداخت موبایلی نیاز است را مشاهده کنید.
گوگل پلی پروتکت یک ابزار است که بهطور دائم دستگاههای اندرویدی را اسکن کرده تا نسبت به امنیت آن و اپلیکیشنهای نصب شده روی گوشی مطمئن شود. این برنامه تمام ابزارها، سرویسها، اپلیکیشنها و حتی بازیهای دستگاه که نصب شده باشند را اسکن میکند و درباره برنامههایی که عملکردی غیرطبیعی دارند به کاربران هشداری تحت عنوان uninstall harmful app ارسال میکند. جهت اطمینان خاطر در این موضوع، کاربران میتوانند از طریق گزینه پلی پروتکت (Play Protect) در گوگلپلی، نسبت به امنیت و بهروز بودن نسخه همراهکارت خود آگاهی پیدا کنند.