تریبون سرویس انتشار رپورتاز آگهی دومین گزارش جامع وضعیت سئو در ایران را با همکاری ۵۴۱ نفر از متخصصان سئو و فعالان این حوزه منتشر کرده است. با مطالعه این گزارش میتوان از فعالیتهای سئوی کسبوکارهای ایرانی باخبر شد و با اطلاع از مباحث مهم این حوزه، مناسبترین استراتژی سئوی سال را برای کسبوکارها تعیین کرد.
«محتوای عمیق و تخصصی» حرف اول را در آینده میزند
نسبت به سال ۱۴۰۰، افراد بیشتری «محتوای عمیق و تخصصی» و «یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و الگوریتم MUM» را بهعنوان عوامل مهم رتبهبندی در ۲ سال آینده انتخاب کردهاند. این دو عامل در سال ۱۴۰۰، از نظر متخصصان سئو به ترتیب در رتبه ۲ و ۳ قرار داشت.
بیشتر متخصصان سئو با عنوان شغلی «کارشناس سئو» در شرکتها استخدام میشوند. ۲۶درصد فعالان سئو در سِمَت «مدیر سئو» و ۲۱درصد از از آنها با عنوان شغلی «کارشناس ارشد» در تیم داخلی سئو فعالیت میکنند.
پرهزینهترین فعالیت سئو برای تولید محتواست
نسخه کامل این گزارش را از اینجا دریافت کنید.